Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Ghid fiscal - Una din zece firme a fost controlată de Fisc anul trecut

Una din zece firme a fost controlată de Fisc anul trecut
18-feb-2010
Ana Bâtcă
Joi, 18 Februarie 2010
Oamenii de afaceri sunt pregătiţi să înfrunte şi în acest an un val de controale din partea Fiscului.

Principala cauză a înăspririi verificărilor este scăderea veniturilor la bugetul de stat.
Din cauza crizei, încasările la bugetul general consolidat au scăzut cu 5,4%, în 2009 faţă de 2008, potrivit datelor Ministerului Finanţelor.

Încasările din impozitul pe profit au scăzut cu aproape 9%, iar cele din TVA cu 16%. Finanţele au colectat cu o treime mai puţini bani din taxe vamale.
Anul trecut, inspectorii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) au călcat pragul contribuabililor în 112.160 de controale. Dintre acestea, 29.150 de acţiuni au vizat persoanele fizice, iar 83.010 - firmele.

Funcţionarii Fiscului au efectuat peste 40.900 inspecţii generale şi aproape 32.600 inspecţii parţiale. Totodată, au fost organizate circa 22.500 controale inopinate, 8.300 de verificări încrucişate şi peste 7.900 de cercetări la faţa locului.
Amenzi de 43 milioane de lei

Astfel, aproape 10% din cele peste un milion de firme şi persoane fizice autorizate active au trecut printr-un control fiscal pe parcursul anului 2009.

În urma constatărilor, la buget au fost atrase sume suplimentare în valoare de 5,84 miliarde de lei, iar pierderea fiscală a fost redusă cu 1,52 miliarde lei. Amenzile aplicate au depăşit 43,2 milioane lei. Totodată, anul trecut au fost emise 2.414 sesizări penale, pentru un prejudiciu total de circa 2,8 miliarde de lei.

Potrivit informaţiilor ANAF, controalele fiscale s-au îndreptat în special către firmele din domenii precum comerţul fructelor şi legumelor, intermedieri în comerţul cu diverse produse, inclusiv cu material lemnos şi de construcţii.

În centrul atenţiei s-au aflat şi companile care se ocupă cu comerţul cerealelor, seminţelor, furajelor şi tutunului neprelucrat, dar şi cei care fac comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate de produse alimentare, băuturi şi tutun.

Transporturile rutiere de mărfuri, distribuţia de energie electrică, construcţiile şi lucrări de geniu s-au aflat, alături de comerţul îmbrăcămintei, pe lista acti vităţilor vizate de Fisc.

Câte controale a făcut Fiscul anul trecut

Ghid pentru o inspecţie fiscală fără dureri de cap


Ana Bâtcă
Joi, 18 Februarie 2010
RECOMANDĂRI. Consultanţii PricewaterhouseCoopers au publicat o broşură care are ca scop să-i ajute pe contribuabili să treacă fără probleme de avalanşa de controale din partea inspectorilor ANAF.

Pentru firme, criza a adus nu doar probleme în afaceri, ci şi o înteţire a controalelor fiscale. În condiţiile în care veniturile bugetare sunt în scădere, iar cheltuielile cresc, inspectorii fiscali ar putea bate la uşă oricând. Pentru aceasta, un manager prevăzător trebuie să fie bine pregătit pentru întâlnirea cu Fiscul.

Oamenii de afaceri au acum la dispoziţie un ghid special care să îi ajute să treacă fără probleme de verificările agenţilor Fiscului. Este vorba de „Ghidul contribuabilului în gestionarea inspecţiei fiscale”, publicat la finele lunii trecute de compania de audit şi consultanţă Pricewaterhouse- Coopers (PWC) România şi societatea de avocatură corespondentă acesteia, David şi Baias (D&B).
Broşura va putea fi descărcată gratuit în format electronic, în zilele următoare, de pe site-ul www.pwc.com/ro.
Ghidul este împărţit în trei părţi care trec în revistă ce trebuie să facă firma înainte de control, în timpul verificării şi după inspecţia fiscală.
Înainte de inspecţie

La primirea avizului de verificare fiscală, puteţi solicita o amânare, însă cu motivaţie şi o singură dată pentru o inspecţie. Consultanţii PWC vă sfătuiesc să nu depuneţi decontul de rambursare de TVA chiar în ultima zi, ci cât mai devreme. Ca să nu intraţi în vizorul Fiscului, depuneţi toate situaţiile financiare în termenul legal. Pentru operaţiunile scutite de TVA este foarte important să deţineţi toate documentele justificative.

Verificaţi în ce măsură puteţi demonstra că toate cheltuielile pe care le consideraţi deductibile au avut drept scop realizarea veniturilor. Documentele justificative (facturi, avize, documente interne) trebuie să aibă toate elementele legale. Şi cheltuielile cu promovarea vânzărilor trebuie documentate.

Pentru contractele de management, care trebuie înregistrate la administraţia financiară, trebuie să existe dosare individuale pentru fiecare expat, se mai arată în ghidul PWC.

În timpul controlului

Când vă vin la uşă inspectorii fiscali, cereţi legitimaţia şi ordinul de serviciu. Dacă nu vor să prezinte aceste documente, aveţi dreptul să le refuzaţi accesul în incintă. Solicitaţi reprezen tanţilor Fiscului să vă comunice periodic constatările. În cazul unui refuz, cereţi aceste informaţii în scris. Încă de la această fază puteţi formula un punct de vedere privind caracterul eronat al reţinerilor sau interpretările greşite.

După verificare

Termenul legal de derulare a inspecţiei fiscale este de şase luni pentru marii contribuabili şi de trei luni pentru restul firmelor. Inspecţia ca urmare a cererii de rambursare a TVA nu trebuie să dureze mai mult de 45 de zile.

Dacă în urma inspecţiei nu se modifică baza de impunere, Fiscul trebuie să emită o decizie de nemodificare a bazelor de impunere. Dacă acest control a vizat rambursarea TVA, trebuie să emită o decizie de returnare a sumei solicitate.

În urma controlului, vor fi emise Raportul de inspecţie fiscală, Decizia de impunere şi, dacă este cazul, Dispoziţia de măsuri. În cazul în care consideraţi aceste acte nelegale, formulaţi o contestaţie în în termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.

Dacă v-a fost respinsă contestaţia, aveţi dreptul să mergeţi în instanţă, în contencios administrativ, în termen de şase luni de la comunicarea deciziei de respingere.

sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one