Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Ministrul Borbely vrea „Rabla” fără număr

Ministrul Borbely vrea „Rabla” fără număr


Antoaneta Etves
Vineri, 08 Ianuarie 2010
Noul şef de la Mediu e optimist: din februarie, orice român poate duce la casat oricâte maşini vechi, în schimbul unora noi.

Noul ministru al mediului, Laszlo Borbely, a găsit soluţia pentru a impulsiona piaţa auto, în acest an de criză. El a declarat, într-un interviu acordat EVZ, că anul acesta vom avea parte de un program „Rabla” mai mult decât relaxat, ce va fi aplicat chiar de luna viitoare.

Concret, planul ministrului prevede ca orice român să poată duce la casat oricâte autoturisme vechi (şi nu maximum trei), pentru a obţine în schimb maşină nouă. Şi, în premieră absolută, de beneficiile programului se vor putea bucura şi firmele, primăriile, şcolile şi chiar organizaţiile nonguvernamentale.

Mai mult, producătorii auto nu vor mai avea o cotă fixă, ci vor putea vin de un număr nelimitat de maşini. Iar pentru cei care-şi fac griji în privinţa banilor, ministrul Borbely are veşti bune: „Dacă bugetul de 228 de milioane de lei alocat programului se va epuiza, va fi suplimentat, întrucât bani sunt”.

Propunerile au fost întâmpinate cu entuziasm de reprezentanţii firmelor producătoare şi importatoare de autovechicule, care le-au catalogat, la unison, drept „foarte eficiente”.

În acest moment, programul „Rabla” e blocat. Când se va putea duce cetăţeanul la REMAT cu maşina veche?
Avem ordinul de ministru publicat în Monitorul Oficial, dar aşteptăm bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu. Pe 15 ianuarie, vom prezenta bugetul în guvern şi să sperăm că, din februarie, oamenii vor putea merge cu maşinile la REMAT.

De ce aţi prevăzut fonduri pentru minimum 60.000 de maşini, în contextul în care anul trecut abia s-au vândut 32.000?
Pentru că suntem siguri că se vor vinde mai multe maşini ca anul trecut. Asta, având în vedere faptul că în program vor intra, de anul acesta, şi firmele. În plus, noi am stabilit un buget minim de 228 de milioane de lei pentru 2010. La nevoie, îl vom suplimenta.

Aveţi bani pentru a suplimenta bugetul?
Sunt bani. Administraţa Fondului pentru Mediu are bani.

Concret, cum va funcţiona programul „Rabla”, în acest an? Să nu uităm că anul trecut a fost un eşec...
Va fi un nou sistem. În primul rând, producătorii nu vor mai avea cote, astfel că fiecare importator sau producător de autoturisme va putea înscrie în program câţi solicitanţi vrea, în limita bugetului alocat. Totodată, nu vor mai fi perioade fixe de derulare a programului, pentru că se pierdea timp. Aşa că, odată demarat, programul se va derula până la epuizarea fondurilor.

De ce s-a decis eliminarea cotelor pentru dealeri?
Interesul nostru este să dispară cât mai multe maşini vechi de pe străzi. Cu cât se cumpără mai multe maşini noi prin Programul „Rabla”, cu atât scăpăm mai repede de cele vechi care poluează.

Câte maşini vechi va putea duce la REMAT o singură persoană?
Atât persoanele fizice, cât şi cele juridice vor putea veni cu câte autoturisme vor. Prima pentru casare unui singur autoturism va fi de 3.800 de lei. Dar pentru achiziţionarea unui autovehicul nou se vor putea cumula maximum trei tichete. Practic, oamenii se vor putea înscrie în program de mai multe ori.

Cu firmele de preluare a fierului vechi am discutat deja şi am încheiat protocolul, iar săptămâna vi itoare ne vom întâlni cu producătorii şi importatorii. Până la sfârşitul lunii ianuarie, vor fi tipărie tichetele valorice care vor fi distribuite REMAT-urilor, ei fiind cei care le vor da celor care vin să-şi caseze maşina prin „Rabla”. Vă asigur că programul nu va începe în martieaprilie, ci în februarie.

PLANURI

Borbely: „Nu cred că picnicul trebuie legiferat”

Pe lângă „Rabla”, ministrul Laszlo Borbey are şi alte proiecte. În opinia sa, nu e neapărat nevoie de o lege care să reglementeze picnicul, dar e necesar să li se impună românilor anumite condiţii pentru a mânca civilizat la iarbă verde.

În plus, ar interzice maşinile „parcate” pe malurile râurilor pe motiv că sunt „enervante”. „Nu cred că trebuie legiferat picnicul. Mai degrabă, ar trebui elaborate proiecte de amenajare a unor zone pentru grătare. Nu poţi interzice omului să se ducă să facă grătar la iarbă verde, dar îi poţi impune anumite condiţii. Asta, însă, după ce ai creat infrastructura necesară”, a explicat ministrul.

Unul dintre predecesorii săi, social-democratul Nicolae Nemirschi, a iniţiat un proiect de lege care reglementa unde şi în ce condiţii se pot duce românii la iarbă verde.
sursa :http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one