Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Guvernul se împrumută pentru lucrările la Autostrada Transilvania

Guvernul se împrumută pentru lucrările la Autostrada Transilvania
Dan Anghel, Cristina Sbîrn
Joi 4 feb 2010

Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu mai are bani pentru lucrările din acest an. Singurele fonduri alocate în 2010 abia dacă acoperă datoriile de anul trecut. Lucrările din acest an ar putea fi plătite printr-un împrumut cu garanţii de stat.

El a menţionat că autorităţile nu au stabilit de la ce instituţie financiară ar urma să fie contractat împrumutul şi nici valoarea acestuia.

Împrumutul poate fi luat de către Ministerul Finanţelor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) sau de către Bechtel. Încă nu am decis, dar oricum trebuie avut grijă ca acest împrumut să nu ne ducă în deficit", a spus Dascălu, după o conferinţă de presă.

CITEȘTE AICI cum a crescut de 4.000 de ori prețul unui metru pătrat de teren din calea autostrăzii

Secretarul de stat a adăugat că Bechtel trebuie să prezinte un grafic de lucrări pentru acest an care să includă şi sumele necesare pentru lucrări.

Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu mai are bani pentru lucrările din acest an. Singurele fonduri alocate în 2010 abia dacă acoperă datoriile de anul trecut.

Compania de Autostrăzi susţine că Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, a fost informat privind situaţia bugetară dificilă şi privind prioritatea cordată de Guvern proiectelor cu finanţare europeană.

"Încă din ianuarie 2009, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, le-a transmis reprezentanţilor Bechtel, în întâlnirile directe pe care le-au avut, că priorităţile ministerului sunt, în ordine: proiectele realizate cu cofinanţare europeană, prin fonduri nerambursabile, proiectele realizate cu cofinanţare europeană, prin fonduri rambursabile (BEI, BERD, etc) şi proiectele realizate direct de la bugetul de stat", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Bechtel a primit anul trecut bani pentzru lucrări deoarece Autoritatea de Management a fondurilor europene, din MTI, nu era acreditată, aşa că nu puteau fi transmise cereri de rambursare a fondurilor europene.

Autostradă pe datorie

Datoria de anul trecut pe care CNADNR o are faţă de Bechtel va fi achitată de la bugetul de stat.Totodată, Dascălu a precizat că România va propune Comisiei Europene includerea autostrăzii Transilvania în reţeaua de drumuri TEN-T, pentru a obţine fonduri comunitare în vederea finanţării construcţiei.

Comisia Europeană a lansat în acest an un proiect de revizuire a strategiei TEN-T, la care participă 15 state, printre care şi România.

MTI vrea să construiască Autostrada Bechtel pe bani europeni

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au participat miercuri şi joi la o primă întâlnire, din cele patru programate, pentru implementarea proiectului SEETAC (South-East European Transport Axis Cooperation) din cadrul Programului de Cooperare Transnaţională - Sud-Estul Europei.
Prezent la eveniment, directorul în cadrul SEETAC, Carlo Fortuna, a spus că statele implicate în program vor purta discuţii cu Comisia Europeană privind proiectele naţionale ale fiecărei ţări.

„Metodologia de revizuire a strategiei TEN-T va fi publicată până în luna iunie şi vom avea apoi întâlniri cu Comisia pentru a negocia proiectele", a spus Fortuna.

Scopul întâlnirii a fost de a stabili legături între actualele coridoare paneuropene, cum ar fi Autostrada Târgu Mureş-Iaşi, care face legătura între coridoarele IV şi IX Paneuropene, şi pentru a găsi soluţii comune pentru revizuirea TEN-T.

Stoparea lucrărilor înseamnă 1.933 de şomeri

"Sindicatul «Transilvania» de la Bechtel a primit, miercuri, o notificare de la companie prin care se anunţă că a fost începută procedura de concediere colectivă a tuturor celor 1.933 de angajaţi, începând cu 5 martie. Oamenii primesc preaviz de 20 de zile lucrătoare, astfel încât în primele zile ale lunii aprilie concedierea intră în vigoare", a spus liderul sindicatului Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop.

De altfel, compania americană a anunţat miercuri că din cauza datoriilor CNADNR este obligată să restrângă activitatea şi că ia în calcul concedierile colective.

"Regretăm că trebuie să luăm în considerare o asemenea măsură. Vom continua consultările cu sindicatele şi vom căuta soluţii pentru a micşora pe cât posibil numărul poziţiilor care vor fi reduse", se preciza în comunicatul Bechtel.

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a declarat pentru adevarul.ro că s-a realizat un grafic de eşalonare a datoriei către constructorul autostrăzii Transilvania şi că restanţele vor fi plătite în mai multe tranşe, până în luna martie.



Timişoara: Preţul unui metru pătrat de teren pe Autostrada Vestului a crescut de 4.000 de ori

In ultimii 10 ani, preţurile la terenuri în intravilanul localităţii Remetea, aflată la 10 kilometri de Timişoara au crescut foarte mult. Înainte de criza financiară, un metru pătrat de teren în extravilanul extins, unde se pot construi case, s-a vândut cu 10 euro metrul pătrat. Terenurile agricole nu au avut nicio valoare până în acest an, când s-au făcut exproprierile pentru autostradă. În 2000 spre exemplu, un hectar de pământ agricol s-a vândut la Remetea Mare cu un milion de lei vechi. Proprietarul care a cumpărat atunci, un prosper om de afaceri a încasat de cel puţin 4.000 de ori mai mult decât a plătit pentru teren.

Tranzacţii blocate

Exproprierea terenurilor reprezintă ultimile tranzacţii cu terenuri în Remetea. După instalarea recesiunii, preţurile nu numai că au scăzut, dar proprietarii de terenuri nu au mai vândut aproape nimic. „Nimeni nu mai cumpără terenuri. E cineva care a primit anul trecut 12 euro pe metrul pătrat şi nu a vrut să îl dea decât cu 13. Acum ar vrea să îl dea şi cu patru euro, dar nu îl ia nimeni”, spune inginerul agricol din Remetea Mare, Ion Morariu.

Citeşte aici cine a vândut la preţ de nimic şi acum se zgârie pe ochi şi cine a cumpărat terenul şi a încasat o avere

sursa :http://www.adevarul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one