Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Ghid de luptă anticolesterol

5-martie-2010


Ghid de luptă anticolesterol


Ramona Dragomir
Vineri, 05 Martie 2010
ALIMENTAŢIE. Specialiştii în nutriţie vă învaţă ce trebuie să mâncaţi pentru a ţine în frâu colesterolul, dar şi ce alte măsuri ajută în lupta cu principalul răspunzător de bolile cardiovasculare.

Bolile cardiovasculare şi complicaţiile lor continuă să reprezinte principala problemă de sănătate a românilor. Pentru a nu ajunge să suferiţi din cauza lor, dar şi pentru a le combate în cazul în care le aveţi deja, medicii vă îndeamnă să adoptaţi un stil alimentar bazat pe legume, fructe şi peşte. Mişcarea, care poate să însemne doar urcatul unor scări sau grădinăritul, ar trebui să completeze eforturile.

Pătrunjelul elimină colesterolul, ceapa întreţine vasele

Legumele sunt bogate în fibre, sărace în grăsimi şi vă ajută să scădeţi nivelul presiunii arteriale, evitând astfel bolile cardiovasculare, dar şi cancerul.

„Legumele cu amidon (cartofi, ma zăre, fasole boabe, soia) au valoare calorică mare şi trebuie consumate moderat. Legumele fără amidon (salată, varză, ardei gras, dovlecel, roşii) pot feri organismul de colesterol şi boli cardiovasculare”, explică Mihaela Bilic, medic nutriţionist.

Pătrunjelul consumat în salate elimină cu succes colesterolul din organism, iar ceapa şi usturoiul au efect benefic asupra sistemului cardiovascular şi întreţin vasele de sânge.

Şi fructele au rol benefic asupra organismului în lupta cu bolile cardiovasculare. „Zaharul din fructe e amestecat cu vitamine şi minerale, ceea ce face ca trecerea lui în sânge să se facă în timp mai îndelungat şi să nu provoace hipertensiune arterială”, mai spune medicul Mihaela Bilic.

De exemplu, nucile scad nivelul colesterolului din sânge datorită grăsimilor nesaturate şi a acidului linoleic (omega 6), care asigură buna fluiditate a sângelui, elasticitatea pereţilor vasculari şi menţinerea tensiunii arteriale. Atenţie însă, nucile au zahăr şi grăsimi şi nu trebuie consumate în exces.
Fructele au un aport bogat de vitamine (C si B), minerale, fitonutrienţi, antioxidanţi şi fibre, care acţionează asupra nivelului glicemiei şi al colesterolului, facilitând digestia alimentelor.
„Atenţie însă că fructele sunt puţin acide şi consumate în exces (în special merele şi citricele) sunt greu de suportat de mucoasa digestivă”, avertizează nutriţionistul Mihaela Ionescu.

Cereale integrale, ton, somon, păstrăv, sardine
Şi cerealele sunt alimente recomandate de nutriţionişti pentru a lupta împotriva colesterolului. Fibrele conţinute în cerealele integrale au efect antioxidant şi antiinflamator şi împreună cu vitamina E previn şi chiar elimină plăcile arteriale ce dau ateroscleroza.
„Germenii de grâu cresc absorbţia vitaminei E şi previn trombozele”, mai spune nutriţionistul Mihaela Bilic.
O dietă sănătoasă pentru inimă trebuie să conţină neapărat peşte de cel puţin două ori pe săptămână. Acesta are un conţinut scăzut de grăsimi saturate şi bogat în acizi graşi Omega 3, care scad nivelul trigliceridelor din sânge şi combat ateroscleroza. Specialiştii recomandă somon, ton, păstrăv şi sardine. Evitaţi însă să-l prăjiţi.
„Şi fructele de mare au efecte benefice în scăderea nivelului de colesterol”, spune medicul nutriţionist Mihaela Ionescu.

„Legumele fără amidon - salată, varză, ardei gras, dovlecel, roşie - pot feri organismul de colesterol şi de boli de inimă.“,
MIHAELA BILIC, nutriţionist


COMPLEMENTAR

Faceţi mişcare şi relaxaţi-vă
Faceţi cel puţin 30 de minute de mişcare pe zi, cinci zile pe săptămână pentru a evita problemele arteriale şi colesterolul ridicat. Puteţi apela la grădinărit, mers pe bicicletă, urcatul şi coborâtul scărilor.
„Când faceţi efort fizic evitaţi alimentele bogate în glucide pentru a fi «topite» toate grăsimile din organism”, recomandă nutriţionistul Mihaela Bilic.
Un alt factor care contribuie la buna funcţionare a inimii e relaxarea. Evitaţi stresul cronic, pentru că vă poate creşte tensiunea arterială. Reduceţi stresul prin exerciţii de relaxare şi meditaţie.
„Profitaţi din plin de primăvară, ieşiţi în aer liber şi faceţi mişcare pentru a arde colesterolul. În acest fel puteţi manevra cu mai multă uşurinţă şi stresul”, recomandă medicul Mihaela Ionescu.

sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one