Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Cinci alimente riscante pentru sănătatea ta

25 aprilie 2010

Multe din alimentele pe care le consumam au un efect nociv asupra organismului pe termen lung. Chiar daca nu ingrasa - cel putin nu imediat - creaza alte probleme de sanatate care poate nu sunt la fel de evidente dar pe care nu le poti neglija.


Alimentele sunt considerate "riscante" daca:

Furnizeaza "calorii goale". Din aceasta categorie fac parte alimentele cu un continut caloric ridicat, dar cu o valoare nutritiva foarte mica sau aproape nula. Gogosile sunt unul dintre cele mai bune exemple din aceasta categorie. O singura bucata iti "aprovizioneaza" organismul cu aproximativ 200 de calorii, majoritatea provenite din zahar si grasimi. In schimb, aportul de vitamine, minerale si alti nutrienti este zero.

Nu au suficiente fibre. Continutul scazut de fibre este tradus, pentru organismul tau, in ingreunarea procesului de digestie si eliminarea toxinelor rezultate din acesta. Painea alba se inscrie cu brio in categoria produselor alimentare cu o valoare calorica inalta, dar cu un continut scazut de fibre. Doua felii de paine alba contin doar un gram de fibre, cu mult sub cantitatea de fibre pe care o furnizeaza 2 felii dintr-un sortiment de paine integrala.

Absorb elementele nutritive din organismul tau. Bauturile dulci carbogazoase sunt exemplul perfect pentru aceasta categorie, avand un continut ridicat de cofeina, fosfati si zahar. Aceste bauturi nu ofera organismului, din punct de vedere nutritiv, niciun fel de aport. Insa, din cauza dozei mari de cafeina si zahar, duc la pierderi de calciu din organism.

Dauneaza organismului prin diverse cai. Margarina este unul dintre aceste alimente. Atunci cand uleiurile sunt hidrogenate, acestea formeaza acizi tranzaminazici, daunatori organismului la nivelul mai multor sisteme si ducand, in timp, la aparitia unor boli grave - afectiuni ale inimii, cancer, diabet, obezitate.

Care sunt alimentele riscante?

Supele concentrate la plic. Au un continut ridicat de sare, grasimi si glutamat monosodic, o substanta ce are rolul de a potenta gustul celorlalte alimente, dar care, in sine, nu are un gust anume. Organismul uman are proprietatea de a produce acest tip de glutamat; obtinut, insa, pe cale artificiala, devine nociv. Produce o supra-stimulare a celulelor creierului, cauzand in timp moartea acestor celule. Consumat cu regularitate, produce dependenta. Acesta este unul dintre motivele pentru care esti tentata sa cumperi in continuare acelasi si acelasi produs nesanatos, chiar daca stii riscurile carora te expui. Pana la urma, nu este decat o chestiune de gust.

Anumite tipuri de cereale pentru micul dejun. Chiar daca pentru multi reprezinta una dintre cele mai sanatoase alternative pentru cea mai importanta masa a zilei, depinde foarte mult de tipul de cereale alese. Cele simple, fara adaosuri, cat mai naturale, fac parte, bineinteles, din gama alimentelor sanatoase. In schimb, cerealele imbogatite cu zahar in exces, coloranti, numai sanatoase nu sunt. Au un continut ridicat de zahar si fructoza obtinuta din sirop de porumb - un indulcitor obtinut pe cale artificiala din amidonul de proumb (care in mod normal nu este dulce), mult mai ieftin decat zaharul dar cu efecte nocive: cauzeaza imbatranirea prematura, creste nivelul colesterolului si impiedica producerea de insulina. Astfel, din cauza deficitului de insulina, organismul tau nu va mai stii cu corectitudine atunci cand esti satul si vei fi tentat sa mananci in exces si, automat, sa cumperi mai multe astfel de cereale.

Gogosile. Sunt facute din faina rafinata, zahar alb si uleiuri partial hidrogenate (automat au, deci, un continut ridicat de grasimi). Contin, de asemenea, si o "doza sanatoasa" de coloranti si arome artificiale, cu ajutorul carora arata atat de apetisant. Sunt sarace, insa, in fibre si au o valoare nutritionala egala cu 0.

Anumite alimente modificate genetic. Exista diferite sortimente de porumb si soia supuse modificarilor genetice cu scopul de a rezista mai mult in fata bolilor si de a avea o productivitate mai crescuta. Animalele hranite cu astfel de cereale au dezvoltat afectiuni la nivelul ficatului, rinichilor, sangelui si sistemului reproducator. Asupra omului, produc reactii cutanate, respiratorii, alergenice si intestinale. Pe langa cereale, mai exista o gama larga de fructe si legume ce au fost afectate de modificari genetice (mai ales, in ultima vreme, dovleceii si papaya). Gasesti acest tip de alimente azi, aproape peste tot, incepand din supermarket-uri si terminand cu magazinul din colt. Pentru a le evita, incearca sa cumperi exclusiv produse proaspete din piete, din magazine bio (care au cunoscut o mare dezvoltare in ultima vreme) sau, daca iti permiti, sa le cultivi singura in propria gradina de legume!

Cartofii prăjiţi, chips-urile, snacks-urile. Deoarece sunt procesati la temperaturi inalte, in timpul acestui proces "se naste" o substanta - acrilamid, o neurotoxina cu puternic efect cancerigen. De asemenea, chips-urile si celelalte produse din aceasta gama contin o cantitate aproape "imposibil de suportat de grasimi pentru organism. In timp, efectele negative nu intarzie sa apara: boli cardiovasculare, risc de infarct, atac cerebral, cancer, diabet. Sunt foarte bogate in calorii si sarace in nutrienti. Iti pot satisface, pe moment, pofta de ceva sarat / crocant / dulce, dar, in niciun caz, nu pot satisface nevoile organismului tau de vitamine si minerale.

Articol preluat de pe www.121.ro

Copyright www.121.ro
sursa http://www.romanialibera.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one