Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Alimente care cresc buna dispoziţie

22 martie 2010

Dacă starea ta de spirit nu este chiar grozavă, un produs alimentar îţi poate da o mână de ajutor să te înveselească. Fie că este vorba despre anxietate, depresie sau doar iritabilitate, alimentele pot face uneori minuni. Dacă vrei să îţi îmbunătăţeşti starea de spirit, atunci consumă câteva din alimentele recomandate de revista online Regimes Maigrir, citata de ziare.com.

1. Ouăle. Consumând proteine îţi va creşte nivelul de vigilenţă şi de energie. Pentru a-ţi asigura aportul de proteine, mănâncă un ou fiert. Acesta îţi va oferi, de asemenea, o doză de vitamina D care creşte cantitatea de serotonină din creier şi duce la o stare de spirit mai bună.

2. Cerealele integrale. Carbohidraţii declanşează eliberarea de insulină în sânge, care relaxează şi calmează tensiunile. Glucidele complexe cum ar fi cele din cerealele integrale sunt arse în mod regulat astfel încât să îţi poţi păstra buna dispoziţie mai mult timp.

3. Spanacul. Lipsa de acid folic reduce nivelul de serotonină din creier, care poate provoca depresie. Mănâncă spanac pentru a obţine 50% din aportul recomandat pe zi de acid folic. Ca un "bonus", spanacul conţine magneziu, un mineral care are efecte relaxante şi tranchilizante şi te va ajuta să fii vesel.

4. Somon. Un deficit de seleniu poate cauza anxietate şi iritabilitate. O porţie de somon îţi va oferi aproximativ 75% din nevoia zilnică de seleniu. Somonul este, de asemenea, încărcat cu acizi graşi esenţiali, Omega-3, care joacă un rol important în funcţia creierului şi alungă depresia.

5. Ciocolata. Motivul pentru care oamenii iubesc ciocolata nu ţine de compoziţia acesteia. Gustul dulce de ciocolată stimulează centrul bunei dispoziţii a creierului. Mănâncă ciocolată, de preferinţă neagră, pentru a fi mereu veseli şi bine dispuşi.

6. Homarul. Este unul dintre alimentele care îmbunătăţeşte starea de spirit, deoarece conţine triptofan. Dar homarul este o delicatesă, ceea ce înseamnă că nu este nici foarte ieftin. Nu îţi fă griji! Există şi alte produse alimentare la preţuri accesibile care conţin triptofan: seminţele de floarea-soarelui, albuşul de ou, brânza de vaci, ananas, tofu, spanac, banane, boabe de soia, file de pui, carnea de curcan.

7. Fructele de pădure. Afinele, murele, zmeura, toate sunt bogate în fibre, ceea ce înseamnă că sunt o sursă importantă pentru o stare de spirit excelentă.

8. Fructe care au coajă lemnoasă. Migdalele sau nucile sunt surse importante de vitamina B6, care ajută organismul să transforme triptofanul în serotonină. Atunci când mănânci alimente bogate în triptofan, trebuie să te gândeşti, de asemenea, să consumi alimente bogate în vitamina B (cum ar fi migdale, nuci, fistic). Alimentele bogate în vitamina B ar putea elima starea de anxietate, depresie, stres.

9. Citrice. Vitamina C găsită în citrice este esenţială pentru a alunga stresul, aşa că este bine să mănânci portocale, grepfrut, kiwi, etc. În plus faţă de citrice, poţi adăuga în alimentaţie broccoli şi ardei verde, care conţin şi vitamina C.

10. Bananele. Dacă eşti supărat, îţi poţi schimb starea de spirit prin consumul de alimente bogate în potasiu, un electrolit care ajută la o tensiune arterială mai mică. Acelaşi efect îl au şi fasolea, porumbul şi cartofii.
sursa http://www.romanialibera.ro
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one