Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Programul „Rabla”, superafacere pentru bişniţari

2-martie-2010

Un tichet în valoare de 3.800 de lei, obţinut în schimbul unei maşini vechi trimise la casat, este „valorificat” pe piaţa neagră la preţuri cuprinse între 400 şi 1.500 de lei.

Minimum 400 de lei, maximum 1.500 de lei. Atât le oferă speculanţii vârstnicilor care nu au suficienţi bani pentru a-şi achiziţiona o maşină nouă, pe baza tichetului valoric obţinut pentru vechiul autoturism trimis „la casat”.

„Tichetul are o valoare de 3.800 de lei. În multe cazuri nu poate reprezenta însă «avansul » pentru o maşină nouă. Aşa că au intrat în scenă speculanţii. Cumpără tichetul de la cei săraci, în mare parte vârstnici, cu sume cuprinse între 400 şi 1.500 de lei. Apoi, fie îl vând mai departe la preţuri mai mari, fie strâng mai multe tichete şi le folosesc drept avans pentru achiziţionarea unor maşini noi”, a explicat un angajat al unui centru de colectare a fierului vechi din Capitală.

SPECULĂ CU BONURI. Un tichet în valoare de 3.800 de lei, obţinut în schimbul unei maşini vechi trimise la casat, este „valorificat” pe piaţa neagră la preţuri cuprinse între 400 şi 1.500 de lei.

Minimum 400 de lei, maximum 1.500 de lei. Atât le oferă speculanţii vârstnicilor care nu au suficienţi bani pentru a-şi achiziţiona o maşină nouă, pe baza tichetului valoric obţinut pentru vechiul autoturism trimis „la casat”.

„Tichetul are o valoare de 3.800 de lei. În multe cazuri nu poate reprezenta însă «avansul » pentru o maşină nouă. Aşa că au intrat în scenă speculanţii. Cumpără tichetul de la cei săraci, în mare parte vârstnici, cu sume cuprinse între 400 şi 1.500 de lei. Apoi, fie îl vând mai departe la preţuri mai mari, fie strâng mai multe tichete şi le folosesc drept avans pentru achiziţionarea unor maşini noi”, a explicat un angajat al unui centru de colectare a fierului vechi din Capitală.

Fondurile s-ar putea epuiza în maximum două luni

Aşa se face că, mulţi dintre cei care au în faţa casei o maşină veche au luat cu asalt centrele de colectare, mulţumiţi că, în schimbul cupoanelor vândute bişniţarilor, pot face rost de bani pentru alimente sau pentru plata datoriilor.

„Vin tot mai mulţi de la o zi la alta. Cam 300 de oameni ne predau, zilnic, autoturisme vechi. Avem două puncte unde se eliberează tichetele şi tot e coadă”, spune directorul general al Remat Holding, Mihai Sofian.

„Parcă suntem pe vremea «Cuponiadei», doar că, în loc de «Cumpăr cupoane!», acum, în faţa târgurilor auto şi a punctelor de colectare a fierului vechi se aude «Cumpăr tichete!»”, susţin reprezentanţii altui punct de colectare.

„Oferta” speculanţilor nu tre ce însă de 1.500 de lei. „Atât o ferim, e legal. Să fim serioşi, nu cumpără nimeni tichetul la valoarea lui reală. Dacă am face asta, noi ce am mai avea de câştigat? Cei care-şi pătrează tichetele până aproape de termenul de expirare, adică până când fondurile alocate de guvernanţi pentru «Rabla» vor fi pe sfârşite, îl vor vinde şi pe mai puţin”, îşi face reclamă un speculant postat în faţa unui centru de colectare a fierului vechi de la marginea Bucureştiului.

În ritmul în care se casează acum maşinile, reprezentanţii centrelor sunt convinşi că fondurile se vor epuiza în maximum două luni. Opinia lor e împărtăşită şi de preşedintele Fondului pentru Mediu, Gheorghe Popescu.

Potrivit acestuia, „doar într-o săptămână au ajuns la centrele de colectare aproximativ 6.500 de «rable»”. E drept însă că ministrul mediului, Laszlo Borbely, anunţa de curând că există bani suficienţi pentru a susţine Programul de Înnoire a Parcului Auto în 2010.

„Dacă se vor epuiza, guvernul va suplimenta fondurile”, a dat asigurări Borbely.

„Vin tot mai mulţi de la o zi la alta. Cam 300 de oameni ne predau, zilnic, autoturismele vechi.“
MIHAI SOFIAN, director general REMAT Holding

CRAIOVA

Bişniţă cu tichete, în faţă la REMAT

Zeci de persoane aşteptau ieri să-şi predea maşinile la unul dintre centrele de colectare REMAT din Craiova. Nici nu apucau să intre în centru, că erau abordaţi: „Barosane, hai că ne înţelegem noi. Mai lasă şi matale 200 de lei că e criză şi banu’ nu se face uşor”.

Preţul iniţial cerut de craiovean pentru un tichet fusese 2.000 de lei, dar negocierea era în toi. Potrivit unui reprezentant al REMAT, din 18 februarie şi până acum, au fost recepţionate peste 200 de autoturisme, un al doilea top de tichete fiind epu izat.

Atenţie la falsuri!

Rubricile de vânzare/cumpărare din ziarele locale s-au umplut de anunţuri referitoare la rablele bune de casat sau la tichetele oferite de REMAT. Chiar şi telefonic, negocierile sunt la fel de „dure” ca şi în faţa centrelor REMAT.

„Am două vouchere de vânzare la 2.100 de lei bucata, dar ultimul preţ este de 1.800 de lei“, spune vânzătorul de la celălalt capăt al firului. După scurte negocieri, mai lasă la preţ: „1.700 de lei şi, dacă ne înţelegem, vă fac rost şi de altele“.

De altfel, poliţia avertizează că pe piaţă pot apărea şi tichete falsificate. În lumina fluorescentă, cele originale au, în colţul din dreapta sus, cuvântul „Original“. (Florin Băltăreţu)

TOLERANŢĂ

Specula, de bun augur pentru autorităţi

Autorităţile nu au niciun motiv să „anihileze” specula, atâta vreme cât aceasta face ca programul „Rabla” să meargă, susţin chiar oficiali din Ministerul Mediului.

„În anii trecuţi, mulţi au re nun ţat să-şi ducă ma şi nile la fier vechi, tocmai pentru că nu aveau bani să completeze valoarea tichetelor pentru a-şi cumpăra autoturisme noi. Acum, tichetele se pot vinde şi, cine are bani le poate folosi. Dacă tichetul nu ar fi putut fi vândut mai departe, pentru ca în final să poată fi folosit, programul «Rabla» ar fi fost un eşec şi în acest an”, au explicat surse din rândul subordonaţilor lui Borbely.

De altfel, specula e încurajată chiar de lege potrivit căreia persoanele fizice şi firmele pot cumpăra tichete de la cei care-şi casează maşinile şi pot folosi maximum trei cupoane ca avans pentru plata unui autoturism nou.

6.500 de maşini vechi
au fost „predate”, doar săptămâna trecută, centrelor de colectare a fierului vechi din toată ţara, în schimbul tichetelor valorice
sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one