Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Mircea Coşea: cota unică şi-a trăit traiul

10 iulie 2010


Autor: Ana Bâtcă
Au început dezbaterile pe tema taxelor: un impozit progresiv aduce mai puţini bani la buget, dar e benefic pentru cei cu venituri mici.

Cota unică sau impozitare progresivă a veniturilor românilor? Din perspectiva cetăţenilor, cota unică îi favorizează pe cei cu venituri medii şi mari, iar cea progresivă pe oamenii cu un buget mai restrâns.

În ceea ce priveşte bugetul de stat, istoricul încasărilor arată o creştere a ponderii în economia naţională a veniturilor din acest impozit după introducerea cotei unice. Subiectul a revenit în dezbaterea publică după ce, la finele lunii trecute, ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu, a afirmat că acest subiect rămâne deschis pentru anul viitor.

Taxele nu se mai modifică în 2010

Joi, şeful Finanţelor a început întâlnirile cu membrii coaliţiei de guvernare şi cu patronatele pentru a discuta despre viitoarele modificări ale Codului Fiscal.

Mircea Coşea, preşedintele Fundaţiei pentru Studii de Prognoză şi Strategie Economică, participant la discuţiile de la Ministerul Finanţelor, spune că sistemul de impozitare a veniturilor nu va fi modificat în acest an. "Sunt discuţii şi trebuie luată o hotărâre, deoarece cota unică şi-a cam trăit traiul şi există şi anumite efecte negative ale acesteia, precum polarizarea societăţii", a declarat Coşea pentru EVZ.

Că veniturile persoanelor fizice vor fi taxate cu 16% până la finele anului 2010 o confirmă şi Viorica Roşca, consilierul de imagine al ministrului finanţelor. Potrivit ei, "nimeni nu mai umblă la politica fiscală acum, după ce a fost luată decizia majorării taxei pe valoarea adăugată". În ceea ce priveşte anul viitor, "este prematur să discutăm în acest moment", se va lua o decizie la sfârşitul trimestrului al III-lea - începutul trimestrului al IV-lea, în urma datelor privind deficitul bugetar, a mai precizat Viorica Roşca.

Posibilitatea majorării cotei unice nu este luată în considerare "sub nicio formă", a declarat Arin Stănescu, membru al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România, care a participat şi el la discuţii.

Cota de 16% aduce mai mulţi bani la buget

Ce sistem de impozitare aduce mai mulţi bani în vistieria statului? Răspunsul îl găsim în ponderea în produsul intern brut (PIB), adică în întreaga economie, a încasărilor din impozitul pe venit şi salarii până în anul 2005, când a fost introdusă cota unică de 16%, şi după acest an.

Astfel, în 2004, din această sursă autorităţile au colectat la buget o sumă echivalentă cu 2,9% din PIB. Chiar dacă, în anul următor, ponderea veniturilor din impozitul pe venit s-a redus la 2,3%, pe termen lung, acest indicator a crescut cu aproape o treime. Astfel, în 2009, cu o economie în recesiune severă, Fiscul a colectat din impozitul pe venit şi salarii o sumă echi valentă cu 3,8% din PIB.

Mircea Coşea susţine că o cotă progresivă "nu ar aduce mai mulţi bani la buget, însă avem nevoie de ea pentru a ne reveni din criză, datorită taxării mai mici a veniturilor reduse".

Cota unică de impozitare avantajează persoanele cu venituri mari, care plătesc mai puţin la stat. În schimb, celor cu venituri mici le rămân mai puţini bani de cheltuială. Pe de altă parte, introducerea cotei progresive ar avea ca efect negativ trecerea unor venituri din zona oficială în economia neagră şi gri, pentru a evita plata unor taxe mai mari, spun economiştii.

COMPARAŢIE

Care este impozitul potrivit pentru România

Un impozit progresiv potrivit pentru România s-ar situa între 10% şi cel mult 35%, deoarece "o cotă maximă la standardul UE de 40% ar fi greu de suportat pentru români", este de părere Mircea Coşea.

Cota unică de 16% a fost introdusă începând cu anul 2005 de către ministrul finanţelor de la acel moment, Ionuţ Popescu. Până la finele anului 2004, românii plăteau un impozit în funcţie de veniturile înregistrate.

Treptele de taxare erau 18%, 23%, 28%, 34% şi 40%. Cu 18% erau impozitate veniturile de până la 2,4 milioane de lei vechi, iar cu 40% cele de peste 13 milioane de lei vechi. Veniturile cetăţenilor se impozitează diferit în statele UE. Astfel, bulgarii aplică o taxă unică de 10%, iar cehii şi letonii de 15%.

În Marea Britanie cotele sunt de 20% pentru veniturile reduse şi 40% pentru cele mari. Cel mai mare impozit pe venit este aplicat în Danemarca, de 59%. În Malta, Austria, Luxemburg şi Franţa, veniturile mici nu se taxează.
sursa :http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one