Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Companiile de telefonie mobila au primit interzis la Biroul de Credit

Companiile de telefonie mobila au primit interzis la Biroul de Credit

Autor: Alexandra Popa. Data publicarii: 08 Ianuarie 2010.
AutorImg
Alexandra Popa
Autoritatea pentru protectia datelor personale a refuzat solicitarile companiilor de telefonie mobila de a face parte din schema Biroului de Credit. In consecinta, restantele aferente facturilor la serviciile de telefonie nu vor fi luate in considerare de banci in decizia de a acorda sau nu imprumuturi.

Refuzul a venit in urma cererilor oficiale inaintate de Vodafone in august si noiembrie, prin care se solicita participarea companiei, alaturi de banci, la schema Biroului de Credit.

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a considerat ca includerea si a altor jucatori  ar fi determinat raportarea excesiva a datelor personale legate de situatia financiara si comportamentul la plata a persoanelor fizice.
PUBLICITATE


Daca acest lucru ar fi fost permis, restantele inregistrare la facturile de telefonie mobila ale clientilor ar fi putut fi vazute si de banci. In consecinta, cazul analizei unei solicitari de credit,  banca ar fi putut verifica si istoricul de plata a facturilor, iar clientul ar fi putut sa se loveasca de refuzul de a primi finantare, deoarece nu si-a platit la timp factura catre Vodafone.

Si in sens invers, Vodafone ar fi avut acces la istoricul de plata a ratelor la creditele contractate de un client, putand sa ii refuze solicitarea de a contracta un nou serviciu de voce sau date.


Confidentialitatea dintre banca si client ar fi incalcata



"Dorim sa atentionam cu privire la riscurile implicate de participarea societatilor de telefonie mobila la Biroul de Credit, deoarece astfel s-ar ajunge ca aceste companii de telefonie sa aiba acces la informatii detinute de bancile care isi raporteaza clientii la acelasi Birou de Credite, ceea ce implica o incalcare a confidentialitatii relatiei dintre banca si clientul acesteia, in conditiile in care informatiile bancare sunt supuse secretului bancar", si-au motivat decizia reprezentantii ANSPDCP.

In plus, Biroul de Credit este o institutie privata ai carei actionari fondatori sunt bancile, iar obiectul principal de activitate are rolul de a proteja exclusiv interesele sectorului de activitate financiar-bancara.

 "In acelasi scop, subliniem ca societatile de telefonie dispun de sistemul Preventel, comun, distinct si specific domeniului telefoniei, prin care pot verifica clientii cu datorii rezultate din achitarea cu intarziere/neachitarea facturilor emise", au tinut sa mentioneze reprezentantii Autoritatii.

Companiile de telefonie mobila au invocat criza economica



In urma acestei solicitari, ANSPDCP a chemat la discutii, alaturi de Vodafone, si alte companii de telefonie fixa si mobila existente pe piata din Romania.

"Reprezentanţii Orange, Romtelecom si Cosmote au sustinut propunerea Vodafone in cadrul intalnirii cu reprezentantii institutiei noastre", au declarat pentru Conso.ro, oficialii Autoritatii. 

Printre motivele pe care operatorii de telefonie le-au invocat pentru a fi acceptati in schema Biroului de Credit se numara inclusiv criza economica si implicit, cresterea numarului de persoane care inregistreaza debite.
In plus, conform acestora, sistemul Preventel are o utilitate limitata in ceea ce priveste verificarea bonitatii clientilor, iar alte state membre ale Uniunii Europene, precum Marea Britanie sau Germania, au sisteme de tip birou de credit, la care au acces si societatile de telefonie mobila.

Autoritatea nu vrea nici furnizorii de utilitati la Biroul de Credit



"In cazul admiterii societatilor de telefonie si a celor de utilitati la sistemul Biroului de Credit s-ar ajunge la raportarea excesiva a datelor personale legate de situatia financiara si comportamentul la plata al persoanelor fizice, de natura a aduce atingere chiar asigurarii dreptului la nivel de trai decent in Romania", au precizat oficialii Autoritatii.

In prezent, activitatea Biroului de Credit este reglementata prin decizia 105/2007 a autoritatii Nationale de supraveghere a datelor cu caracter Personal. Conform acestei legislatii:

-    pot participa la sistemele de tipul birourilor de credite numai institutiile financiare si de credit, societatile de leasing si cele de asigurari pentru produse de tip credit

-    perioada de stocare a datelor referitoare la intarzierile la plata (date negative) este de 4 ani de la data achitarii ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizari transmise, in cazul neachitarii restantelor pana la data respectiva

-    este obligatorie instiintarea prealabila a prealabila a persoanei fizice, in scris, telefonic, prin sms sau e-mail, cu cel putin 15 zile inainte de data transmiterii datelor catre Biroul de Credit.
SURSA :http://www.conso.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one