Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

SUA şi Japonia au pornit un război comercial între ele

SUA şi Japonia au pornit un război comercial între ele
27-feb-2010

Afacerea rechemărilor în service de la Toyota pare să fie ceva mai mult decât un roman poliţist de natură economică. Violenţa cu care America s-a năpustit asupra companiei japoneze alimentează speculaţii cum că în spate s-ar afla un guvern care încearcă să recucerească teritoriul pierdut de propriile sale companii slăbite, în timp ce japonezii nu înţeleg ce se întâmplă, scrie ziarul german Handelsblatt.
Mulţi japonezi nu ştiu încă ce să creadă despre această poveste. Se află oare cel mai important concern al lor, Toyota, în criză? Ar putea el să facă să revină gerul recesiunii? Este o criză despre care mulţi spun că reprezintă politică, politică la nivel înalt şi anume o luptă America contra Japonia, eventual contra întreaga Asie. Modelele de Toyota, mai ales modelul de succes Prius, au reprezentat până acum superioritatea artei de producţie est-asiatice.
Apoi au urmat defecţiunile: Toyote care accelerau necontrolat, pedale de viteză blocate de carpete şi frâne care nu prindeau la modelul Prius. Toyota a ajuns să recheme aproape zilnic noi modele, ajungând actualmente la un total de 8,5 milioane de modele readuse în service.
Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, s-a izolat de presă timp de multă vreme, pentru a apărea mai apoi, cu o mină nesigură, declarând că Toyota s-a scuzat public şi că punctul său de vedere este acela că a acţionat la vreme pentru remedierea defectelor, în ciuda acuzaţilor că le-ar fi trecut sub tăcere.
Toyota a strâns rândurile iar analiştii, altădată bucuroşi să dea informaţii, se dau la fund zilele acestea atunci când cineva solicită declaraţii legat de Toyota. Toyota este puternică iar Japonia preferă propria ogradă, mai ales în situaţii dificile.
Japonia, o ţară retrasă, harnică şi prinsă într-un corset strâns de reguli, s-a transformat în relativ scurtă vreme dintr-o naţiune care credea în împăraţi divini în cea de-a doua economie globală. În realitate nu s-a globalizat însă nimic, Japonia punând accentul ca şi mai înainte pe sistemele închise.
Marile companii sunt şi azi greu accesibile în spatele faţadelor lor de sticlă iar investitorii străini se lovesc de societatea japoneză închisă, unde reţelele de relaţii reprezintă totul, inclusiv în politică. Chiar şi jurnaliştii au propriile lor cluburi de presă, la care nu are acces oricine.
Pentru americani, cu cultura lor predicând responsabilitatea şi libertatea individului, aceste lucruri par ciudate iar astfel, disputa cu Toyota nu este doar un război comercial ci un fel de război cultural, aşa cum cred mulţi. Americanii luptă cu orice nu înţeleg iar japonezii nu înţeleg de ce.
Problemele de la Toyota îmbracă în realitate o altă dimensiune. În timp ce criza financiară a dus marii producători auto din SUA, precum GM sau Chrysler, pe marginea prăpastiei, doar implicarea statului reuşind să le asigure supravieţuirea, concernele japoneze s-au poziţionat relativ sigure.
Atunci când un GM surprins a anunţat grăbit un model de automobil electric, japonezii lucrau deja la o îmbunătăţire a tehnicii de încărcare, mai ales Toyota, care i-a suflat General Motors locul de cel mai mare producător auto.
Chiar şi acum, automobilele japoneze se află în preferinţele clienţilor americani. Aşa ceva nu-i poate lăsa reci pe americani, mai ales că economia SUA este ameninţată şi dinspre Coreea şi China.
Coreenii deja le-o iau înainte inclusiv japonezilor în domeniul electronicelor, cu firma lor Samsung, în timp ce pe piaţa auto au venit rapid din urmă cu Hiundai Kia. Iar avântul economic agresiv şi neînfrânat al Chinei îi face pe americani cu siguranţă şi mai bănuitori.
Totodată, noul guvern japonez format din democraţi, încearcă şi la nivel de politică externă să aducă Japonia din nou mai aproape de China. Se vorbeşte chiar despre o comunitate, la fel ca în cazul UE. China a înlocuit deja SUA drept cel mai mare partener comercial al Japoniei.
Cel mai mult însă i-a supărat pe americani faptul că subvenţiile pentru cumpărătorii de automobile ecologice, gândite de Japonia ca un program de conjunctură economică, au fost în aşa fel făcute încât niciun model american de automobil nu a putut intra în joc.
Abia după presiuni ale guvernului, Japonia a relaxat aceste condiţii. Şi în America există voci conform cărora, ceea ce părea să fie o problemă a unei companii, este în realitate un război comercial, în care politica americană vrea să recucerească teritoriul pierdut de companiile sale. În favoarea acestui interpretări este şi faptul că multe din acuzaţiile aduse firmei Toyota nu sunt nici măcar demonstrate, mai ales acuzaţia că modelele Toyota sunt cauzatoare de accidente.
Cât de inflamată este atmosfera se vede şi din luările de poziţie ale congresmenilor americani, preşedintele comisiei de anchetă, Edolphus Towns, acuzând joi Toyota că a ignorat reclamaţiile sau le-a minimalizat. Părerea generală a americanilor este aceea că pentru Toyota sunt mai importanţi banii şi creşterea decât viaţa oamenilor.
În Japonia, oamenii trebuie mai întâi să se adune, chiar şi politicul fiind surprins de tonul dur dinspre America. Ministrul transporturilor din Japonia, Seiji Maehara, îşi exprima recent speranţa că SUA vor înţelege faptul că Toyota asigură o mulţime de locuri de muncă în SUA, premierul nipon Yukio Hatoyama încercând şi el miercuri să liniştească spiritele.
Maehara a anunţat că guvernul său va examina el însuşi 38 de reclamaţii de la posesori de modele Toyota, venite în perioada 2007-2009 şi făcând referire la accelerarea necontrolată. El a cerut totodată reţinere, arătând că din 134 de astfel de reclamaţii din această perioadă, Toyota este implicată doar în 28,3 la sută din cazuri.
Pentru astfel de invocări este probabil prea târziu, pentru că războiul pare să fie în plină desfăşurare. Joi, a devenit public faptul că FBI a luat în vizor trei filiale din SUA ale furnizorilor auto niponi, bănuiţi de a fi implicaţi în aranjamente ilegale.
Japonia face ce a învăţat să facă în situaţii dificile şi anume să aştepte, să rămână calmă şi să lase să treacă urgiile vremii cu o doză de fatalism. Este valabil şi pentru cei care au avut deja un accident cu un Prius, cum este cazul arhitectului Takuo Seki, care a simţit pe pielea lui comportamentul la frânare al noului Prius, intrând în zid cu automobilul părinţilor.
El s-a dus apoi la atelier iar frânele au fost reprogramate gratis. Recomandarea făcută părinţilor ca aceştia să ceară înlocuirea barei de protecţie a rămas fără ecou, pentru că aceştia nu au dorit să-l importuneze pe dealer.
sursa http://www.financiarul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one