Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Universităţile româneşti, la categoria "sub orice critică"

30 iulie 2010

Autor: Andreea Archip

Topul integrităţii universităţilor 2010 arată că salariile de zeci de mii de euro ale unor profesori, plagiatul şi concursurile măsluite nu sunt nici pe departe pe cale de dispariţie.

Sursa: Vlad StănescuÎn plină criză economică, locul ideal de muncă pare să fie în universităţi. Aici, salariile pot ajunge şi la 10.000 de euro pe lună. Mai mult, aparent nu este greu deloc să ocupi un astfel de post ce sfidează problemele invocate în sistemul educaţional, mai ales dacă "ştii pe cine trebuie".

Nu contează nici măcar dacă ai publicat vreun articol într-o revistă ştiinţifică cotată ISI, datele arată că poţi obţine cu uşurinţă un loc în şcolile doctorale. Nu mai lipseşte din acest "ciclu" decât să le acorzi altora, la rândul tău, astfel de titluri. Acest scenariu suprarealist este cât se poate de actual în 2010, iar astfel de practici au fost dezvăluite de Topul integrităţii universităţilor publice din România, realizat de Societatea Academică Română (SAR).



"Cu toate că majoritatea universităţilor au făcut un progres faţă de anul trecut, nu avem încă o universitate de cinci stele, adică perfectă la capitolul integritate. Avem totuşi universităţi care au progresat de la două la trei stele, dar şi universităţi care au scăzut, tocmai pentru că informaţii de interes public care existau anul trecut pe site-uri, au dispărut în acest an", a explicat Alina Mungiu-Pippidi, coordonatorul proiectului.

Pe primele trei locuri în topul universităţilor din acest an s-au clasat, ca şi în trecut, în ordine, Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş, cea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu", din Cluj-Napoca, şi "Alexandru Ioan Cuza", din Iaşi. Ultima universitate în ceea ce priveşte integritatea este cea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Bu cu reşti, al cărei rector este cunoscut pentru implicaţiile în dosarul în care Puiu Popoviciu era acuzat că ar fi prejudiciat statul român cu 336 de milioane de euro. Instituţia a fost plasată la categoria "sub orice critică" din cauza lipsei totale de transparenţă.

Salarii de mii de euro

Ca şi la topul din 2009, criteriile de evaluare au fost transparenţă şi corectitudine administrativă, corectitudine academică, calitatea guvernanţei şi managementul financiar. Anul acesta însă nu s-a mai reluat procesul de anul trecut, luându-se în considerare felul în care instituţiile de învăţământ superior au rezolvat între timp recomandările primite atunci. "Am urmărit aspectele ce se puteau îndrepta. Am făcut cereri pe 544 (Legea liberului acces la educaţie) pentru a primi documentele nepublicate pe site, achiziţii mai mari de 10.000 de euro, posturi scoase la concurs, de claraţii de avere", a arătat Alina Mungiu-Pippidi.

Clasamentul din acest an scoate la iveală din nou "bubele" sistemului universitar. Un exemplu: doar 64% din universităţi au publicat pe internet declara ţiile de avere şi interese actualizate în 2010.

"Când am primit actele unora dintre universităţi, ne-am dorit mai bine să nu le mai fi cerut deloc! Ceea ce am văzut acolo ne-a îngrozit! Erau salarii de profesori universitari cu cumul de norme şi cu funcţii administrative care ajungeau şi până la 10.000 de euro pe lună. Aceasta este o problemă legislativă, că nu se interzice cumulul", a adăugat coordonatoarea.

Nici la capitolul plagiat nu s-au făcut progrese: "Problema mare constă însă în capacitatea de sancţionare a celor ce încalcă aceste reguli, care de cele mai multe ori rămân doar pe hârtie. Nu am auzit până acum să se fi anulat vreo lucrare dintre cele care au fost acuzate public că ar fi plagiate. Pedeapsa pentru plagiat înseamnă mai puţin decât o amendă de cir culaţie!".

Cu toate că SAR clasifică în acest top integritatea universităţilor, s-a încercat şi o analiză a ceea ce înseamnă cercetare.

Alina Mungiu-Pippidi descrie rezultatul: "Am observat că multe dintre universităţile care au ieşit pe locuri bune în top stau bine şi la lucrările ştiinţifice. Locul cel mai avansat în uni ver sităţile româneşti în ceea ce pri veşte calitatea ar trebui să fie şcolile doctorale pentru că la rândul lor numesc doctori. Dar am observat că în universităţile româneşti poţi conduce doctorat chiar dacă nu ai nicio lucrare ISI sau citări. Doar în 12% dintre şcolile doctorale româneşti doctorii au publicate mai mult de două lucrări ştiinţifice, în 64% au fie una, fie două lucrări, iar în 24% dintre acestea, doctorii nu au nicio lucrare publicată sau vreo citare în vreo revistă de specialitate".
CLASAMENT


Primele universităţi din top

Ierarhia stabilită de topul integrităţii realizat anul trecut nu a fost schimbată cu mult, adică instituţiile de învăţământ superior nu şi-au rezolvat nici după un an problemele.

Cu toate acestea, au existat şi reveniri spectaculoase, cum este cea a Universităţii "Aurel Vlaicu", din Arad, care, de la nicio stea, are acum trei.

1.Universitatea de Medicină şi Farmacie Târgu-Mureş
2.Universitatea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu", Cluj-Napoca
3.Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
4.Universitatea "1 Decembrie 1918", Alba-Iulia
5.Academia Naţională de Educaţie Fizică şi Sport, Bucureşti.

AVOCATUL EDUCAŢIEI

Nedreptăţile din învăţământ ajung în faţa judecătorilor

Concursuri pe posturile din universităţi măsluite, îngreunarea procesului de recunoaştere a diplomelor obţinute peste hotare, nedreptăţi în unele universităţi particulare, toate au ajuns anul trecut sub formă de petiţii pe masa "Avocatului educaţiei".

Acest organism este iniţiat tot de SAR şi are drept scop medierea conflictelor din mediul universitar. La un an de la înfiinţarea "Avocatului educaţiei", cele mai multe dintre cazuri şi-au găsit rezolvare.

Decan, doar cu binecuvântare

"Mai sunt anumite probleme care au ajuns în instanţă şi va mai dura ceva timp până la rezolvarea lor", arată Florian Mihalcea, coordonatorul proiectului.

"La Facultatea de Teologie din Timişoara a existat un caz care a trecut prin instanţă. Cadrele didactice din învăţământul teologic pot să fie angajate doar după ce primesc binecuvântarea ierarhului. Când a intervenit un conflict între profesorul respectiv şi episcop, cadrului didactic i s-a retras binecuvântarea şi a rămas fără catedră. Dacă am reuşit să stabilim o relaţie bună cu conducerea uni versităţii, cu Episcopia a fost mai greu. Profesorul a mers însă în justiţie şi a avut câştig de cauză", dă un exemplu "avocatul educaţiei".

Nedreptăţi la angajare

Cu toate acestea, nu toţi reclamanţii care apelează la SAR au dreptatea de partea lor. "A mai venit un cadru didactic la noi care era nemulţumit de felul în care se organizase un concurs pe post şi l-am sfătuit să facă o petiţie la noi. Am constatat că nu putea scrie o frază coerentă şi fără greşeli gramaticale", arată Mihalcea.

Prea puţini dintre studenţi au apelat la "Avocatul educaţiei", majoritatea fiind persoane din sistem ne mul ţu mite de cum se face avansarea ierarhică. De cele mai multe ori, reprezentanţii universităţilor au fost dispuşi să medieze conflictul.

"Se ajunge în instanţă doar când reclamantul e prea supărat şi doreşte să meargă acolo", arată Mihalcea.
sursa :evz.ro

"Avocatul educaţiei

Instanţa cere ASE "repararea" unei note
Autor: Andreea Archip

Loredana Mihaela Simedre a dat Academia de Ştiinţe Economice în judecată, după ce s-a simţit nedreptăţită la examene, şi a obţinut o primă victorie.

Cei mai mulţi ar spune că a merge pentru o notă mică până în instanţă este exces de zel. Pentru Loredana Mihaela Simedre pare să fi fost singura cale de a-şi face dreptate pe care a găsit-o, acum un an, după ce a fost nedreptăţită la mai multe examene şi, într-un final, şi exmatriculată.

Instanţa i-a dat dreptate şi obligă Academia de Ştiinţe Economice (ASE) să îi permită Loredanei reînscrierea în anul II de masterat "Managementul proiectelor internaţionale" de la Facultatea de Relaţii Internaţionale şi să-i fie reexaminate lucrările.



Reprezentanţii ASE susţin că nici nu s-a pus problema vreodată ca aceasta să nu fie reînscrisă în anul al II-lea (trebuia doar să depună o cerere) şi traduc demersul ei astfel: "Era supărată că a luat note mici şi a dat vina pe profesori". În plus, universitatea va face recurs. "Este imposibil să i se reexamineze lucrările pentru că nu sunt păstrate timp de doi ani şi, prin urmare, nu pot fi recorectate", a explicat jurista ASE Simona Pleşa.

Cu nemulţumirile din catalog, la proces

Loredana Mihaela Simedre e mulţumită de decizia instanţei. Indiferent dacă ASE va face recurs sau nu. Crede că astfel i-a ajutat şi pe alţi studenţi care au fost într-o situaţie similară şi nu au ştiut ce să facă.

"S-a creat un precedent. După ce au aflat de decizia instanţei, m-au contactat mai multe persoane să mă întrebe cum am făcut, că vor şi ei să meargă în instanţă cu diverse abuzuri. M-am gândit chiar să-mi fac un ONG şi să atrag bani europeni cu care să acord asistenţă juridică tinerilor care au probleme cu instituţiile de învăţământ", spune hotărâtă Loredana.

Refuzul profesorilor de a recorecta lucrarea

Cum a ajuns însă o tânără care a avut numai rezultate bune la facultate să se războiască în instanţă cu Academia de Ştiinţe Economice este o poveste lungă.

"Eram în anul întâi de masterat şi am fost nemulţumită de nota pe care am primit-o la Corporate Finance. Luasem 9 şi ştiam că am făcut mai mult. Aşa că i-am cerut profesoarei Alexandra Horobeţ reexaminarea. A spus OK şi am stabilit un loc de întâlnire şi o oră. A doua zi când am ajuns acolo sala era închisă cu lacătul. Ulterior a motivat că a înţeles că de fapt joi trebuia să mă reexamineze. Dar vorbisem clar că miercuri trebuia", povesteşte fosta masterandă.

Potrivit acesteia, situaţiile similare au continuat. "La Project Management am dat un examen cu cărţile pe masă, trebuia însă să găsim răspunsurile cât mai repede. Au picat foarte mulţi. Am luat 6. Profesorul de curs ne-a promis note mari la mărire dacă traducem o carte din engleză în română", povesteşte tânăra.

Dar picătura care a umplut paharul a fost refuzul de a i se reexamina o lucrare. "Project Management using IT, o materie a cărei examinare ar trebui să se facă pe calculator, s-a făcut în scris. Şi am contestat nota. Mi s-a refuzat să mi se recorecteze lucrarea pentru că eram exmatriculată. Eu nu-mi plătisem taxa pe semestrul al III-lea al masteratului, dar am fost primită la cursuri tot semestrul şi nici nu eram pe lista exmatriculaţilor de la secretariat", spune Loredana.

Din momentul în care a apelat la instanţă şi până la pronunţare a durat un an. Timp în care Loredana a adunat probe, a căutat martori şi şi-a susţinut cauza. Ce-i drept, au ajutat-o totuşi cursurile de Drept.

Lungul drum de la reclamaţie la câştig

"Eu am terminat şi Facultatea de Drept la Universitatea din Bucureşti şi am ştiut ce probe să adun, cum să le prezint în instanţă. Pentru cineva care nu ştie asta, ar fi destul de greu. Şi poate avea dreptate, dar să piardă din cauza asta. Şi ştiu de atâtea abuzuri care se întâmplă, mai ales la obţinerea unui loc în cămin", a explicat fosta masterandă.

Reprezentanţii universităţii nu ar lua drept vreo victorie sentinţa Tribunalului Bucureşti. "Soluţia instanţei a fost ca noi să-i permitem să se reînscrie în anul II de studiu şi să-i fie reexaminate lucrările. Vom ataca decizia pentru că nu putem să reexaminăm lucrările, ele nu sunt păstrate doi ani. În ceea ce priveşte înscrierea sa în anul al II-lea, nici nu s-a pus problema să nu-i dăm voie. Nu e vorba de reînmatriculare cum susţine domnişoara, ci doar înscriere, pe care o putea face dacă voia, nimeni nu-i interzicea", a explicat jurista Simona Pleşa.

Studenta mai cerea ca după reexaminarea lucrărilor să i se recalculeze media şi eventual să primească bursa de merit retroactiv. Potrivit juristei ASE, această cerere ar fi fost respinsă de către instanţă.

"M-au contactat mai multe persoane să mă întrebe cum am făcut, că vor şi ei să meargă în instanţă cu diverse abuzuri."
LOREDANA SIMEDRE, fostă masterandă la ASE

AJUTOR DIN AFARĂ

Avocatul educaţiei, în alertă

Prea puţine dintre cazurile de abuzuri din mediul universitar ajung în instanţă şi, mai mult decât atât, un număr mult mai mic ajung în atenţia presei ca fiind o izbândă a reclamantului.

Există însă o structură independentă, Avocatul educaţiei, coordonată de Societatea Academică Română, care mediază conflictele din mediul universitar. La prezentarea primului raport de la iniţierea proiectului, în primăvara acestui an, Avocatul educaţiei înregistrase deja 28 de cazuri, majoritatea acestora rezolvându-se fără ajutorul instanţei, prin mediere.

Printre problemele semnalate au fost contestarea unui examen pentru ocuparea postului de profesor, un grup de studenţi acuzau conducerea universităţii că se ignorau prevederile regulamentului facultăţii şi riscau să repete, din cauza unor restanţe, anul patru de studii, cu toate că ei erau în anul cinci, problema nerecunoaşterii unor diplome.

sursa :evz.ro
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one