Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Traian Basescu catre rectori: Nu confundati grupurile de interese din universitati cu autonomia

de R.M, R.P HotNews.ro
Luni, 29 martie 2010, 11:08 Actualitate | Politic

La Palatul Parlamentului se desfasoara dezbaterea "Legea Educatiei Nationale - un pas inainte pentru Romania", organizata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. La dezbatere este prezent si presedintele Traian Basescu, care a avertizat ca "sistemul educatiei din Romania e unul din cele mai slabe din Europa si cel mai slab din interiorul UE, din punct de vedere al performantelor absolventilor". "Acest lucru reclama o interventie urgenta de adaptare a sistemului la realitatile economiei si competitiei", a precizat presedintele.

Cele mai importante declaratii ale presedintelui Traian Basescu:
sistemul educatiei din Romania e unul din cele mai slabe din Europa si cel mai slab din interiorul UE, din punct de vedere al performantelor absolventilor
acest lucru reclama o interventie urgenta de adaptare a sistemului la realitatile economiei si competitiei
pe fond, aceasta e cheia cresterii nivelului de trai - educatia
la ultimul consiliu european, care stabileste tintele principale ale agendei UE 2020, cea care este continuatoarea agendei Lisabona, au fost enuntate cele cinci obiective majore
din cele cinci obiective, sunt doua care in mod net vizeaza educatia
1. Rata parasirii timpurii a scolii la nivelul UE sa se reduca cu 10%
2. Populatia avand varste intre 30 si 34 de ani in proportie de 40% sa devina absolventa a unui sistem de invatamant superior
un alt obiectiv este reducerea saraciei la 20 de milioane de cetateni care au iesit din zona saraciei si pot duce o viata normala
un alt obiectiv care vizeaza educatia pe un palier mai inalt este cercetarea, iar agenda 2020 propune ca toate statele membre sa aloce 3% din PIB poentru cercetare, 1% de la stat si atragerea cu 2% de la marile companii
mi se pare ca pana si tinta legata de rata de ocupare e legata tot de educatie - populatia cu varste intre 20 si 64 de ani sa fie ocupata in campul muncii in proportie de 75%
nu exista obiectiv care sa nu fie legat practic de calitatea educatiei
mi se pare in neregula ca in acest moment au aparut deja voci care pun sub semnul intrebarii schimbarea structurala a sistemului din Romania, considerand ca nu e oportun sa facem acest lucru in perioada de criza
doamnelor si domnilor, exact acesta este momentul
o reforma a educatiei poate ajuta la iesirea din criza si in mod cert e solutia care sa previna intrarea Romaniei in viitoare crize economice
mi se pare nepotrivit sa sacrificam mereu viitorul unor reforme importante sustinand mereu ca avem lucruri mai importante de facut, de genul: trebuie sa iesim din criza
pana acum, nu s-a facut nicio schimbare in educatie, ci doar ceea ce putem numi carpirea sistemului
facem acest lucru de 20 de ani
daca e cineva care se revendica reformator in acesti 20 de ani, il invit sa priveasca rezultatele: copii tot mai slabi pregatiti, cu sanse tot mai mici de a face sanse competitiei pe piata fortei de munca
cei care revendica reforma in educatie au astazi rezultaul reformelor pe care le-au facut in ultimii 20 de ani
Nu avem nicio universitate in primele 500 din lume
sunt realitati, nu e nevoie sa le dezbatem, le putem citi cu usurinta oriunde
propun ca dezbaterile sa fie depolitizate
nu putem privi eficienta sistemului romanesc si condamnarea eventuala la inapoiere a Romaniei de pe pozitii ideologice
propun sa privim aceasta reforma structurala, profunda, a educatiei, de pe pozitia oamenilor responsabili de prezent si mai ales de viitor
Romania nu poate fi competitiva fara un sistem de educatie modern, care sa dea tinerilor competente, si nu la memorarea unor cunostinte pe care le gasesc oricand pe site-urile pe care le acceseaza in fiecare zi
singura solutie pentru a ajunge la o lege buna e sa avem o abordare depolitizata fata de prioritatile educatiei si sa nu privim de pe pozitia intereselor de grup, fie ele ale profesorilor sau elevilor sau altor categorii
trebuie sa privim din punctul de vedere de a nu face din Romania o insula de subdezvoltare in interiorul UE
in opinia mea, se incearca dezbaterea la infinit a acestei reforme. Este paravanul sub care se ascunde intentia de a bloca o noua lege a educatiei, care sa raspunda nevoilor societatii romanesti
azi avem proiectul de lege asa cum am stabilit in principalele coordonate ale Pactului pentru educatie
e foarte greu sa fim contradictorii. A fi contradictoriu cu ce ai semnat la Pact inseamna ca ai incercat sa castigi timp in speranta ca nu mai apare legea. Iata ca legea a aparut
cele subliniate in Pactul pentru educatie se materializeaza in lege
Educatia timpurie, care se finalizeaza cu anul pregatitor
in pact vorbeam de faptul ca structura preuniversitara trebuie sa fie predictibila si sa se apropie de elev
e ceea ce se face prin introducerea clasei a noua in invatamantul liceal
noua lege vizeaza formarea de competente. Cele opt competente recomandate de UE ca fiind competente pentru ca un absolvent sa poata face fata concurentei
reducerea orelor pe care copilul le petrece la scoala, de la 29 la 25, la gimnaziu, de la 30 la 28 de ore la liceu
testarile nu se mai fac doar la sfarisit, calificativul si buna ziua
in perioade intermediare se organizeaza testari pentru a da posibilitatea cadrelor didactice sa corecteze nevoile de pregatire
un alt deziderat al pactului este descentralizarea, financiara sau administrativa
in segmentul de descentralizare vedem si dreptul scolii de a utiliza orele lasate la dispozitie de programa obligatorie
as sublinia importanta compatibilizarii ofertei scolare cu noile abordari ale tinerilor, adica prietenia tinerilor cu calculatorul
noua lege impune obligativitatea de a crea biblioteci scolare virtuale pe care le poate accesa orice elev
aceste lucruri vor conduce la obtinerea de competente de catre copil
Invatamantul superior:
Am luat nota de o afirmatie a rectorilor - nu am vazut scrisoarea
ii rog pe domnii rectori sa ia nota ca noua lege nu atinge autonomia. Sigur atinge grupurile din unviersitati - eu stiu ce atinge
Va rog sa nu confundati grupurile din universitati cu autonomia
Vrem o autonomie a universitatilor in favoarea studentilor si a profesorilor
Ierarhizarea programelor de studii mi se pare esentiala si ea este un element de modernizare
Contrar afirmatiilor facute la intalnirea rectorilor, viata universitara se democratizeaza prin introducerea acestor prevederi, concomitent cu institutirea unui sistem managerial de conducere
Poate pe unii ii deranjeaza introducerea sistemului coporatist de conducere
Marea majoritatea a universitatilor din clasamentul Shanghai are sistem coporatist de conducere
Rectorul este desemnat prin concurs si se poate face o echipa care sa conduca universitatea, si nu grupuri de interese care stabilesc soarta universitatii, stabilind ce se invata si cum se invata, tinand cont prea putin de interesele studentilor
Registrul matricol unic va fi o alta incurcatura pentru a preveni fraudele in acordarea diplomelor
Cele mai importante declaratii ale premierului Emil Boc:
Legea elimina formulele de compromis din legea anterioara, optand pentru solutii clare si radicale
Pactul nationala pentru educatie a fost semnat de toate partidele politice
Criza aceasta ne-a aratat cat de vulnerabili suntem in foarte multe domenii
Aceasta criza ne-a aratat cata nevoie este de ordine in sistemul de pensii, care nu mai este sustenabil, in sistemul de salarii si cat de lipsiti de performanta suntem in sistemul de educatie
In preuniversitar, de departe mutatia centrala consta in faptul ca ceea ce vor invata copiii nostri va fi bazat pe formarea de competente si nu pe memorarea de informatii

Social-democratii si liberalii au anuntat ca nu participa la dezbateri, informeaza Agerpres. La dezbateri au mai fost invitati presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, liderii grupurilor parlamentare, semnatarii Pactului National pentru Educatie, precum si alti factori decizionali. Reuniunea face parte din seria de dezbateri de lucru initiate de MECTS, in perioada 25 - 31 martie, cu partenerii sociali, pe tema proiectului legii educatiei nationale.
sursa http://www.hotnews.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one