Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Ministrul Daniel Funeriu a lansat noua lege a educatiei in dezbatere publica

18-martie-2010

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a lansat joi in dezbatere publica noul proiect de lege al educatiei nationale, prezentand cateva dintre principiile fundamentale pe care se axeaza acesta.

In ceea ce priveste invatamantul preuniversitar, ministrul a declarat ca cele doua puncte cheie se refera la stabilirea ciclurilor de invatamant si la modificare programei scolare si a modului de evaluare a elevilor.

Astfel, conform noului proiect de lege invatamantul va fi obligatoriu pana la 16 ani, situatia fiind similara in 21 din 29 de tari europene. Ministrul a explicat ca unul din motivele pentru care s-a luat aceasta decizie tine si de faptul ca incepand de la 16 tinerii se pot angaja, "deci este firesc ca invatamantul obligatoriu sa se incheie la aceasta varsta".

Clasa pregatitoare obligatorie si clasa a IX-a la gimnaziu

In al doilea rand, clasa pregatitoare va face parte din invatamantul obligatoriu, in concordanta cu toate studiile care arata ca un copil care intra la timp intr-un mediu educational obtine in clasele primare rezultate superioare.

De asemenea, se propune trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu, tinandu-se cont in special de faptul ca cele mai multe cazuri de abandon scolar se produc in aceasta etapa. Ministrul a explicat ca, in special in mediul rural, la finalul clasei a VIII-a copiii nu doresc sa isi paraseasca familiile si sa iasa din cadrul comunitatii.

"Clasa a IX-a va fi ultimul an din invatamantul obligatoriu, acestia isi vor incheia educatia in sanul comunitatii din care fac parte iar cand merg la liceu sunt mai maturi", a explicat Daniel Funeriu.

In ceea ce priveste modernizarea programei scolare, se propune ca sa existe o stransa corelatie intre ceea ce invata elevi si modul de evaluare si examinare, toate acestea fiind axate pe formarea de competente.

"Nu mai trebuie sa tocim. Accesul la informatie este facil, centrul de greutate trebuie sa se axeze pe formarea copilului de a folosi informatia si nu doar de a o memora", a precizat ministrul, explicand ca examenele vor trebui sa includa probe transdisciplinare, astfel incat elevii sa invete la toaqte materiile nu doar la cele la care stiu ca vor da examen.

Ierarhizarea universitatilor in functie de miniunea lor specifica

In ceea ce priveste invatamantul superior, ministrul Daniel Funeriu a tinut sa sublinieze ca se urmareste modernizarea centrilor de putere ai sistemului educational, iar acestia se afla in invatamantul universitar.

Sunt propuse doua masuri fundamentale si anume ierarhizarea programelor de studii si o diferentiere a universitatilor in functie de misiunea specifica.

Astfel, universitatile vor fi impartite in trei categorii. In prima se vor afla cele axate preponderent pe invatare, cu menirea de a avea programe pana la licenta, dar si 1-2 programe de master, in cea de a doua categorie vor fi universitatile cu programe pana la nivel de master si exceptional 1-2 de doctorat, iar in cea de a treia categorie vor fi universitatile care vor avea programe pana la nivel de doctorat si post-doctorat.

Ministrul a mai explicat ca in functie de clasarea institutiilor de invatamant vor fi concentrate si resursele financiare acordate de stat.

"Sunt convins de utilitatea universitatilor mai noi sau mai mici,ele au rol important pentru comunitate, dar nu putem sa ne disipam resursele incercand sa facem performanta stiintifica de nivel mondial, in locuri care nu permit acest lucru", a precizat ministrul Educatiei.
sursa http://www.ziare.com/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one