Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Funeriu - o şansă pentru învăţământul românesc

23 martie 2010

Scris de Iulia Nueleanu
Dacă va rezista valurilor de sindicalişti care-i cer capul rånd pe rånd, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, poate fi o şansă pentru învăţămåntul romånesc. De peste zece ani de zile ne plångem de sistem, de profesorii, de cunoştinţele din ce în ce mai fluide şi mai fără rost ale elevilor, dar nu facem nimic pentru a schimba lucrurile. Sindicaliştii, profesorii şi politicienii au tratat acest domeniu cu multă blåndeţe, de teamă să nu-şi piardă poziţiile, beneficiile, lefurile, influenţa şi, bineînţeles, voturile. Singurii care au pierdut constant în aceşti ani au fost elevii şi părinţii, care au constatat că odraslele lor sunt din ce în ce mai slab pregătite şi că dacă nu apelează la sistemul paralel al meditaţiilor au mari şanse să rămånă de căruţă. Practic, în aceşti ani s-a dezvoltat un sistem de învăţămånt privat ad-hoc, cel al meditaţiilor, recunoscut cvasioficial. Există cazuri, nu puţine, în care părinţii apelează la meditaţii încă din clasa întâi.
Şi-n tot acest răstimp, profesorii se plång de salariile mici, liderii sindicali le plång şi ei pe umăr şi-i încurajează să iasă în stradă, să blocheze anul şcolar, etc, iar politicienii, slabi negociatori, cedează la prima răsmeriţă. Iar lucrurile merg mai departe, în virtutea inerţiei, ei făcåndu-se că modernizează sistemul, elevii făcåndu-se şi ei că învaţă, de-am ajuns la coada Europei.
Proiectul propus de Funeriu produce într-adevăr o revoluţie şi probabil tocmai de aceea întåmpină o rezistenţă nemaivăzută pånă acum la celelalte proiecte elaborate de miniştrii anteriori cot la cot cu sindicaliştii. Probabil că acesta este principalul atuu al proiectului: lipsa amprentei sindicale. Sper ca cele două săptămåni de dezbateri să nu producă modificări de fond la proiect, ci doar de formă, pentru că altfel vom rămåne în continuare cu un sistem de învăţămånt adaptat doar la nevoile profesorilor, gata să producă pe bandă generaţii succesive de semidocţi.
sursa http://www.curentul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one