Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

E fundamental greşit că toţi elevii trebuie să ajungă la facultate“

29 martie 2010

Scris de Mihaela Dobrescu
Opinii pe marginea Legii educaţiei

Iniţiativa ministrului Educaţiei de a dezbate noua lege pe un portal special de Internet, unpasinainte.edu.ro, i-a determinat atåt pe părinţi, cåt şi pe profesori sau pe oamenii din sistem să-şi spună deschis opiniile despre sistemul de învăţămånt şi despre schimbările preconizate. Ideile şi mai ales comentariile prezente pe site-ul pus la dispoziţie de minister sunt extrem de interesante, chiar mai interesante decåt declaraţiile politicienilor care nu reuşesc, nici măcar în acest domeniu, să depăşească politicianismul de duzină. Aşa cum veţi vedea, din mesajele postate pe site, romånii din Romånia reală oferă soluţii concrete şi încurajează schimbarea unui sistem de educaţie încremenit în timp şi în năravuri.
Cătălin Valahu, unul dintre comentatori, crede că există trei probleme fundamentale care trebuie rezolvate pentru ca schimbările propuse să aibă rezultatul dorit:

„1. eliminarea meditaţiilor; nu vorbeşte nimeni despre conflictul de interese în care se află profesorii care fac meditaţii cu elevii din clasă. Doar examenul poate rezolva problema. Astfel se elimină cursa prostească pentru note mari la toate materiile. Nu văd valoarea adăugată.
2. reducerea programei; volumul de informaţii e imens şi nu văd unde este încurajată creativitatea şi imaginaţia elevului. Stresul la care sunt supuşi elevii este artificial indus tocmai de importanţa mediei generale.
3. principiul care stă la baza Legii educaţiei este că toţi elevii trebuie să ajungă la facultate. Cred că e FUNDAMENTAL GREŞIT!

Eu la firmă am nevoie mare de matriţeri, de sudori şi de multe alte meserii pentru care şcolile s-au desfiinţat de mult şi de care societatea are atåta nevoie.
Nu există societate în care toţi să fie absolvenţi de învăţămånt superior! Cei mai mulţi habar n-au pe ce lume sunt, iar nivelul de pregătire este cel mult mediocru. Ar cåştiga mai bine şi ar fi mai fericiţi dacă ar practica bine o meserie pe măsura capacităţii şi pregătirii lor.

Aşa se întåmplă în orice ţară civilizată!“

De remarcat că sunt numeroase poziţii exprimate în favoarea admiterii la liceu, facultate, etc, ca o metodă corectă de evaluare.
„Admiterea, oriunde, la liceu sau la facultate, apropie elevul de domeniul în care doreşte să-şi desfăşoare toată viaţa activitatea. Sunt cazuri în care elevii nu au habar de domeniul în care ajung, astfel că rezultatele lui sunt foarte modeste. Fiecare trebuie să aleagă ce îi place, dar mai ales ce poate să facă.
Se plångeau cei de la universitate de slaba calitate a studenţilor. Dacă se menţine concurs de dosare va trebui să-i alfabetizeze. În străinătate admiterea se face pe bază de dosar, interviu în specialitate (evident nu peste tot), la admitere îşi dau seama examinatorii de felul în care candidatul este potrivit sau nu pentru domeniul pe care şi l-a ales. Elevul nu are interes să înveţe dacă nu este examinat, să înveţe degeaba nu merită efortul.
Toţi comentează că elevul este stresat, dar ce pretindeţi să-l scărpinăm ca pe marmota din reclama de la ciocolată? Să fim serioşi, påine fără muncă nu se poate. Am intrat pe vremuri la facultate fără meditaţii sau pile, am fost 7 candidaţi pe loc, 6 au plecat acasă şi unul a rămas la facultate.
Nu mai jigniţi profesorii, dacă unii iau mită nu înseamnă că toţi pot fi mituiţi. Să fim cinstiţi, mai vinovat este cel care merge să tragă sforile. Cei care iau mită au fost încurajaţi de cei care dau mită, pentru că ale lor odrasle au băut cerneală, iar mămica şi tăticu au încercat să forţeze måna comisiilor.
Introducerea admiterii nu trebuie să fie văzută ca un fenomen infracţional ci ca o selecţie a candidaţilor. Se poate face performanţă, elevii pot deveni competenţi dacă au măcar legătură cu profilul ales. Dacă nu se face o selecţie, trebuie să cobori nivelul foarte tare (ce facem astăzi) astfel încåt cei mai mulţi să fie în stare să se descurce cåt de cåt“, scrie şi „irina elena“
Nu lipsesc bineînţeles nici comentariile profesorilor legate de salarizare dar, spre surprinderea noastră, sunt numeroase şi mesajele de încurajare trimise ministrului Funeriu, precum cel semnat de „Sandu ionel“:
„În general, noul Proiect al educaţiei vizează reformarea învăţămåntului romånesc.
Felicitări pentru acest mod de dezbatere şi de prezentare a proiectului de lege.
Problema învăţămåntului la ora actuală o reprezintă acea categorie de cadre didactice, formate înainte de ‘89, categorie care nu poate ţine pasul cu schimbările propuse şi care vor îngreuna cåt pot ei de mult înaintarea acestei reforme.
Bravo domnule ministru pentru curajul şi iniţiativa dumneavoastră. Un astfel de curaj am observat acum cåţiva ani la dl. ministru Miclea.
Ţineţi-va tare pe poziţii aşa cum aţi făcut-o şi la conferinţa din 22.03. Tinerii, care au un cuvånt de spus în educaţie, vă sunt alături“.

Părinţii cer dascălilor să se mai ocupe şi de elevi

Pånă şi părinţii elevilor s-au săturat de haosul din învăţământ. Aceştia îşi doresc ca toţi dascălii să intre în sălile de curs, iar liderii sindicali ai acestora să răspundă „prezent“ cånd sunt chemaţi la Ministerul Educaţiei pentru discuţii privind proiectul Legii Educaţiei. Mai mult decåt atåt, reprezentanţii Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţămånt Preuniversitar (FNAP-IP) s-au oferit să fie mediatori ai conflictului pe tema salarizării dintre sindicate şi Guvern. Potrivit FNAP-IP, revendicările salariale ale cadrelor didactice ocupă din ce în ce mai mult timp, în defavoarea dezbaterii proiectului Legii Educaţiei. „În timp ce adulţii îşi dispută opiniile, îşi clamează drepturile şi prerogativele, copiii, învaţă, asistånd neputincioşi, cum dreptul lor la educaţie de calitate este încălcat, învaţă diferenţa dintre asumare responsabilă şi lozinca populistă «Educaţia - prioritate naţional㻓, precizează FNAP-IP.
Pe de altă parte, reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale care s-au întålnit cu ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, au propus liberalizarea pieţei manualelor şi bani pentru ca profesorii să-şi cumpere cărţile de specialitate de care au nevoie.

Băsescu - adeptul descentralizării profunde

Pe site-ul oficial al dezbaterii proiectului Legii Educaţiei, www.unpasinainte.edu.ro, preşedintele Traian Băsescu susţine ideea unei „descentralizări profunde la nivelul învăţămåntului romånesc, precum şi implementarea unor mecanisme de cooperare şi responsabilizare a tuturor celor implicaţi în formare generaţiilor de måine“, spune Traian Băsescu în mesaj. „În acelaşi timp, este necesară o flexibilizare a curriculei şi o reducere a numărului de ore obligatorii pe care elevul trebuie să le petreacă în clasă“, adaugă Băsescu.
Dezbaterile vor continua şi astăzi la Palatul Parlamentului, unde va avea loc o întalnire pe tema proiectului Legii Educaţiei, fiind aşteptaţi la discuţii preşedintele Traian Băsescu, premierul Emil Boc, preşedinţii celor două camere ale Parlamentului, preşedinţii grupurilor parlamentare. PSD şi PNL au anunţat că nu vor participa la această dezbatere.
sursa http://www.curentul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one