Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Basescu: Pana acum nu s-a facut nicio schimbare in educatie, doar o carpire a ei

29 martie 2010


Okazii.ro
Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca sistemul de educatie din Romania este unul dintre cele mai slabe din Europa, motiv pentru care, chiar si in aceasta perioada de criza, este necesara reformarea lui urgenta, pentru ca tinerii romani sa poata face fata competitiei pe piata muncii din UE si la nivel global.

Seful statului a deschis dezbaterile pe tema proiectului Legii Educatiei Nationale organizate la Palatul Parlamentului de presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, dezbateri la care au participat parlamentarii din arcul guvernamental, sindicalisti din educatie si reprezentanti ai ONG-urilor, PSD si PNL declinand invitatia.

Presedintele si-a exprimat inca o data convingerea ca "educatia este cheia cresterii nivelului de trai" si a subliniat faptul ca toate cele 5 obiective majore adoptate la Consiliul European de saptamana trecuta ca fiind tinte pentru Agenda UE 2020 au legaturi directe sau indirecte cu sistemul de educatie.

Astfel, pana in 2020 rata de parasire a sistemului de educatie trebuie sa se reduca cu 10% in statele UE iar peste 40% din populatia cu varste intre 30-40 de ani trebuie sa fie absolventa de invatamant superior.

De asemenea, agenda mai propune ca toate statele membre sa aloce 3% pentru cercetare, 1% sub forma de contributie a statului iar 2% prin atragerea marilor companii.

"Nu exista obiectiv al agendei 2020 care sa nu fie practic legat de calitatea educatiei", a mai precizat presedintele, subliniind ca i se pare in neregula faptul ca exista voci care pun in discutie nevoia schimbarii structurale a educatiei.

"Exact acesta este momentul in care sa facem ce trebuie pentru cresterea performantelor in sistemul de educatie. (...) Educatia poate ajuta Romania sa iasa din criza", a mai declarat presedintele, punctand faptul ca i se pare nepotrivit "sa sacrificam mereu viitorul unor reforme importante, sustinand ca acum avem lucruri mai urgente de facut".

Cine sustine ca educatia a fost reformata pana acum, sa priveasca rezultatele

Presedintele le-a dat o replica si celor care sustin ca noul proiect de lege este "o schimbare a schimbarii".

"Pana acum nu s-a facut nicio schimbare in sistemul de educatie, ci doar carpirea sistemului de educatie. De 20 de ani! Daca este cineva care se revendica reformator al sistemului de educatie, il invit sa priveasca rezultatele: copii tot mai slabi pregatiti, care nu pot face fata pietei fortei de munca in UE sau la nivel global(...) Cei care revendica reforma in educatie au azi rezultatul: ultimele locuri la testele internatonale, nu avem nicio Universitate in primele 500 din lume", a mai declarat presedintele.

Seful statului le-a cerut tuturor celor implicati sa depolitizeze dezbaterile pe noul proiect de lege al Educatiei. "Sa privim aceasta reforma structurala, profunda, de pe pozitia oamenilor responsabili de prezent dar mai ales de viitor(...)S nu privim pornind de la interesele de grup, ci ale interesului national",a mai cerut presedintele Traian Basescu.

De asemenea, acesta i-a acuzat pe cei care cer "sa lungim dezbaterea legii la infinit" ca incearca blocarea legii, mai ales in conditiile in care aceasta corespunde principiilor prevazute in Pactul National pentru Educatie semant de toate partidele parlamentare si de organizatiile sindicale.

Nu autonomia universitara este afectata de aceasta lege, ci grupurile de interese

Presedintele s-a referit pe scurt la principalele modificari introduse prin aceasta noua lege si s-a oprit mai mult asupra nemultumirilor exprimate in acest weekend de mai multi rectori din tara, care au adresat o scrisoare deschisa in care sustin ca legea afecteaza autonimia universitara.

"Ii rog sa ia nota de faptul ca noua lege nu atinge autonomia scolara. Sigur, poate atinge grupurile de interese din universitati: sa nu confundati grupurile din universitati cu autonomia universitara. Autonomia universitatilor trebuie sa fie in favoarea studentilor si nu a profesorilor!", a mai atras atentia presedintele.

In opinia sa, "viata universitara se democratizeaza prin aceasta lege, concomitent cu instituirea unui sistem managerial de conducere. Poate pe unii ii deranjeaza introducerea sistemului corproratist de conducere a unei universitati, dar marea majoritate a universitatilor din clasamentul Shanghai au un astfel de sistem. Acesta pare cheia!", a mai spus seful statului, precizand ca potrivit noului proiect de lege rectorii si decanii sunt desemnati prin concurs, ceea ce face ca universitatile sa fie conduse de echipe si nu de grupuri de interese.
sursa http://www.ziare.com/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one