Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Bancuri la matematică, rebus la gramatică

6 aprilie 2010

Cărţile pentru clasele primare sunt un dezastru, spun învăţătorii şi părinţii. „Adevărul“ continuă campania cu manualele pline de greşeli şi vă prezintă problemele din cărţile şcolare de la clasele primare.

Elevii spun că, la matematică, se lovesc des de probleme care n-au nicio rezolvare. „Sunt teme pe care le primesc şi la care stau cu orele, dar nu pot să le rezolv. A doua zi la şcoală, îi spun doamnei învăţătoare că nu am ştiut să rezolv şi sunt cazuri în care dumneaei îmi arată că enunţul este greşit", a spus Andrei Sarealbă, elev în clasa a III-a de la clasa Şcoala nr. 111 din Buzău. Învăţătorii confirmă faptul că manualele sunt greşite şi le corectează ei.

„Cel mai bun exemplu este manualul nostru de clasa a IV-a, de la Editura Aramis, care la pagina 63 are o eroare la una dintre probleme. Nu este însă un caz singular. Astfel de erori găsim şi în culegeri, iar copiii sunt bulversaţi", a declarat Maria Puşcaragiu, învăţătoare la Şcoala Nr.11 Buzău.

Doar vrem să aderăm la UE

Manualele pentru clasele primare sunt vechi, iar problemele sunt prea grele pentru elevi, arată un studiu despre nevoile si priorităţile din învăţământul preuniversitar comandat de Ministerul Educaţiei, dar care nu a fost făcut public. Educaţia civică pentru clasa a IV-a, de la Editura Aramis, acordă puţin spaţiu aderării României la UE, şi nu spune nimic despre integrare.

„Autorii acestor manuale nu au o pregătire specială în domeniu de aceea găsim în textul lecţiilor exemple de genul următor: Uniunea Europeană urmăreşte ca toţi oamenii să trăiască în pace şi bunăstare", se arată în studiu.

La fel, manualele de istorie sunt foarte încărcate cu informaţii şi conţin teme de evaluare de genul: „Ce însemnătate are aderarea României la UE? Explică importanţa Uniunii pentru Europa". Potrivit specialiştilor, cele mai multe probleme sunt la manualele de religie. „Pentru orele de religie, România încalcă o prevedere a Uniunii Europene, prin care religia ar trebui predată în mod neutru şi nu în mod confesional cum se întâmplă la noi", a spus Remus Cernea, Preşedinte al Asociaţiei Umaniste Române.

Manualul pentru clasa I, Cultul ortodox, de la Editura Sf. Mina prezintă imagini cu fapte considerate de autoare ca rele: „să nu-ţi faci cruce trecînd în faţa unei biserici", „să te urci în copaci", „să dormi duminica pînă la ora zece dimineaţa", „să te joci cu mingea în clasă sau pe stradă". (A contribuit Mirela Copariu)

sursa http://www.adevarul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one