Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

After-school, o soluţie pentru „relaxarea” programului elevilor

After-school, o soluţie pentru „relaxarea” programului elevilor


Andreea Archip
Miercuri, 24 Februarie 2010
Pe lângă descongestionarea programei, specialiştii în educaţie cred că programul „şcoală după şcoală” ar fi soluţia perfectă pentru eliberarea copiilor de temele pentru acasă. Copilul ar face ore dimineaţa, după-amiază ar lucra mult mai puţin la teme supravegheat de cadre didactice, alternând efortul intelectual cu activităţi recreative. Ar ajunge după ora 17.00 acasă, unde ar mai avea o singură „temă”: să se relaxeze. Programul after-school sau semi-internat, bine cunoscut în majoritatea statelor europene, ar putea fi o soluţie bună şi pentru „uşurarea” orarului încărcat al elevilor români, susţin specialiştii.

Soluţia - care momentan se izbeşte de problema infrastructurii şcolare, deoarece nu toate şcolile au un spaţiu pentru cantină - ar putea fi corelată cu descongestionarea programei, promisă de ministrul Daniel Funeriu pentru anul şcolar 2011-2012.

Teme după puterea fiecăruia

Între timp, problema elevilor români rămâne cantitatea prea mare de teme, blamată de părinţi, dar cărora oamenii din sistem îi găsesc circumstanţe atenuante.

„Profesorii predau într-un ritm alert, nu au întotdeauna timp de aprofundare, şi atunci se ajută cu datul temelor”, explică Liviu Pop, reprezentant al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.

Problema temelor şi a necesităţiilor este pusă în discuţie şi în alte state, precum Canada sau SUA, unde programa şcolară este însă mult mai relaxată.

Astfel, dacă în ţara noastră un studiu realizat, în 2008, de Institutul pentru Ştiinţele Educaţiei arată că programul alocat temelor are o medie de două ore, în Canada se pune problema a doar 30 de minute de muncă suplimentară, acasă. În plus, peste Ocean temele sunt diferenţiate după „puterea” fiecărui elev. Spre deosebire de canadieni, părinţii americani nu-şi mai pun deloc problema cantităţii temelor, ci a relevanţei lor.

În plus, spre deosebire de statele civilizate, la noi doar o mică parte dintre copii beneficiază de programul „after-school”. „Se întâmplă de multe ori ca atunci când merg acasă, iar părintele e la serviciu, copiii să nu ştie să-şi valorifice timpul şi fie alocă prea mult timp temelor, fie prea puţin. Dar, dacă sunt supravegheaţi de un profesor, temele se fac într-un timp mult mai scurt şi sunt mai puţin solicitante”, explică Iuliana Soare, directoarea Şcolii nr. 1 din Capitală.

În unitatea sa de învăţământ, 110 elevi beneficiază de programul „şcoală după şcoală”: copii ai căror părinţi lucrează, puşti din familii monoparentale sau cazuri sociale. Aceeaşi soluţie o dă şi Liviu Pop: „Pentru a elimina stresul elevilor în faţa orarului, programul after-school este ideal. Se pune însă problema spaţiilor şi apoi aceea a elaborării unor programe de after-school de către minister”.

„La «şcoală după şcoală» elevii se organizează mai bine. Sub supravegherea unui profesor, temele se fac într-un timp mult mai scurt.”,
IULIANA SOARE, directoarea Şcolii nr. 1 din Bucureşti

„EMIGRARE”

Părinţii îşi pot însoţi copiii la şcoli, peste hotare

Părinţi, îndrumaţi-vă copiii către şcolile din statele Uniunii Europene! Acesta este sfatul specialiştilor, cu atât mai mult cu cât, chiar dacă nu aveţi bani suficienţi, primiţi şi drept de şedere în ţări unde şcolile sunt mai dotate, iar dascălii mai bine remuneraţi şi, implicit, mai dedicaţi muncii lor.

Copiii românilor au această posibilitate în urma unei decizii luate, ieri, de Curtea de Justiţie a UE, cu privire la drepturile părinţilor cu copii în sistemul de învăţământ din statele membre.

Concret, părinţii care au copii la studii întrunul dintre statele UE primesc drept de şedere în ţara respectivă. Decizia Curţii prevede ca dreptul de şedere să înceteze când minorul împlineşte vârsta majoratului.

Doar în cazul în care se arată că şi după 18 ani mai este necesară prezenţa părintelui, acesta mai poate rămâne în statul respectiv. Hotărârea de ieri lărgeşte astfel aria de aplicare a regulamentului comunitar privind libera circulaţie a lucrătorilor, ce prevedea că o persoană care munceşte într-un stat al UE poate fi însoţită de familie în ţara respectivă. În plus, copiii muncitorului aveau drept de şcolarizare.

De acum, şi un elev care vrea să studieze într-un stat membru poate fi însoţit de tutore. În plus, acesta din urmă va primi dreptul de şedere chiar dacă nu dispune de suficiente resurse financiare şi riscă să împovăreze astfel sistemul de asistenţă socială al statului respectiv.
sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one