Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Admiterea şi Bac-ul, în varianta Funeriu

Admiterea şi Bac-ul, în varianta Funeriu


Andreea Archip
Luni, 22 Februarie 2010
REFORMA EDUCAŢIEI. Proiectul de lege privind modernizarea învăţământului prevede o singură sesiune de Bac şi examen de admitere la liceele performante.

Ţinută în secret mai ceva ca o armă nucleară, noua lege a educaţiei începe să se contureze treptat la sediul Ministerului Educaţiei.

„Evenimentul zilei” a reuşit să afle că proiectul de lege, care este încă în lucru, are în componenţă atât elemente din raportul comisiei prezidenţiale realizate de Mircea Miclea, cât şi din legea asumată, care a purtat marca Ecaterina Andronescu.

De exemplu, mai marii de la Educaţie, aflaţi acum „sub comanda” ministrului Daniel Funeriu, intenţionează să schimbe din nou desfăşurarea examenului de bacalaureat. Două dintre modificări: examenul să se dea într-o singură sesiune (adică o dată pe an), iar elevii care pică la una dintre probe să reia tot examenul în următorul an.

Mai exact, un tânăr care nu obţine notă de trecere la una dintre disciplinele de la examenul de maturitate va fi obligat, ca la următoarea sesiune să dea examen la toate probele şi nu doar la cea la care a picat, aşa cum era până acum. Totodată, Funeriu se gândeşte ca evaluările naţionale la terminarea clasei a IX-a, ultima din cadrul învă ţământului obligatoriu, să fie făcute după sisteme de punctaje din testele internaţionale, iar la liceele cu renume să se intre cu examen.

„Noi am spus mai demult că trebuie să dăm libertate liceelor mari şi de valoare să îşi selecteze candidaţii în funcţie de ce şi-au propus să facă. Dar cu condiţia să ai posibilitatea să-i controlezi ca să nu lase ştacheta”, e de părere Constantin Ciosu, liderul Federaţiei Educaţiei Naţionale.

Mai vechi sau mai noi, atribuite unui ministru sau altuia, cele mai multe dintre hotărârile care trebuie incluse în noua lege sunt dorite de majoritatea oamenilor din educaţie. „Să se schimbe odată ceva că nu s-a mai făcut nimic concret de pe vremea lui Marga. Sunt modificări care vor fi greu de implementat, dar dacă nu începem de undeva nu vom reuşi niciodată să avansăm”, spun aceştia.
Oficialii de la Educaţie speră ca noua lege să intre în vigoare începând cu anul şcolar 2010- 2011. Traseul acesteia, aşa cum l-au gândit ei, este ca săptămâna viitoare proiectul să meargă la guvern după care, în cel mai scurt timp, să ia drumul parlamentului.
Bani de la stat pentru grădiniţele private

În proiectul de lege după care va fi reorganizat învăţământul se mai prevede ca gimnaziul să cuprindă şi clasa a IX-a (o doleanţă mai veche a consilierului prezidenţial Mircea Miclea), dar şi ca anul pregătitor de la grădiniţă să facă parte din învăţământul obligatoriu.

De asemenea, mai este luată în discuţie finanţarea de la bugetul de stat a învăţământului preşcolar privat. Specialiştii nu au reuşit să se pună însă de acord dacă finanţarea va cuprinde toţi anii de grădiniţă, în condiţiile în care doar grupa pregătitoare este obligatorie.

„Vrem să dăm gratuit la privaţi toată grădiniţa, deşi obligatorie este doar grupa pregătitoare? Aş finanţa doar ce este obligatoriu”, este una dintre discuţiile purtate în timpul consultărilor de reprezentanţii ministerului. Daniel Funeriu şi consilierii cu care pune la cale „noul învă -ţământ” s-au gândit şi la elevii şcolilor din localităţile mici, care ar urma să rămână fără personalitate juridică dacă nu au mai mult de 300 de copii care să le frecventeze. Strategia ar fi: decât să meargă micuţii kilometri întregi în alte localităţi pentru a învăţa carte, mai bine să li se asigure profesorilor deplasarea până la ei.

„În localităţile în care nu există unităţi de învăţământ şi există un număr de cel puţin zece elevi de învăţământ primar, autorităţile locale pot asigura, desfăşurarea de cursuri în spaţii corespunzătoare din localitatea respectivă prin deplasarea personalului didactic necesar din unităţile de învăţă mânt”, este propunerea celor din MECTS.

„Noi am spus mai demult că trebuie să dăm libertate liceelor mari şi de valoare să îşi selecteze candidaţii în funcţie de ce şi-au propus să facă.“
CONSTANTIN CIOSU, sindicalist

ÎN SECRET

Clasa a IX-a la gimnaziu a ieşit deja la „încălzire”

În ciuda faptului că niciun document oficial nu reglementează încă gimnaziul de nouă clase, ministerul a început deja să facă simulări în teritoriu. Un exemplu este judeţul Dolj, unde inspectoratul şcolar a trimis deja o notă şcolilor prin care le cere ca „în perspectiva trecerii clasei a IX-a la învăţământul gimnazial” să raporteze dacă există spaţiu pentru şcolarizarea unei clase în plus şi de câte cadre didactice ar mai fi nevoie.

În spatele acestei schimbări, Liviu Pop de la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, vede o altă intenţie: „Nu cred că principala problemă a trecerii clasei a IX-a la gimnaziu e problema de fond a învăţământului românesc, însă dacă se introduce şi clasa pregătitoare pot să remarc un singur lucru: învăţământul obligatoriu şi gratuit se va opri la nivelul învăţământului gimnazial. Şansele de a finaliza liceul pentru elevii din România o să fie din ce în ce mai mici şi nu vreau să mă gândesc că liceele teoretice sau tehnologice o să reuşească în trei ani să facă o pregătire de calitate”.
sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one