Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

EDITORIALUL EVZ: Falimentul celor care îşi bat joc de cititori

EDITORIALUL EVZ: Falimentul celor care îşi bat joc de cititori


Vlad Macovei
Joi, 10 Decembrie 2009
Vlad Macovei: „Cea mai mare greşeală pe care au făcut-o marea majoritate a patronilor de presă şi managerii lor este că, din toate negocierile, combinaţiile, jocurile, manipulările, au omis un singur lucru”.

Un lucru care se întoarce şi se va întoarce constant, implacabil şi mortal împotriva lor. Este vorba despre cititor.

Cititorul este cel care ţine în viaţă o publicaţie, un post de radio, un site, o televiziune. Iar în vremurile grele, cum sunt cele de acum, tot el te salvează. Sau nu.

Să fim clari: „Evenimentul zilei” a avut momente în care s-a gândit mai puţin la cititori. Pentru toate acestea am plătit şi plătim. Însă pot afirma în acest moment că există o strategie coerentă de a încerca să ne raportăm tot timpul la cititor, la ceea ce îl interesează sau doreşte să citească într-un ziar de referinţă. Şi vom continua să aplicăm această strategie, singura care ne poate asigura succesul.

Trecând peste această paranteză autocritică, să revenim la presa care a uitat cine o ţine în viaţă. Patronii cu pricina, pentru că nu vreau să le spun moguli, doar şi pentru faptul că aş fi extrem de puţin original (şi în plus, am lucrat pentru unul, vreo doi ani, la „Cotidianul”, până în 2008), cred că ei şi banii lor ţin în viaţă instituţiile mass-media.

Unii jurnalişti, deveniţi manageri, cu individualism pronunţat, cred că ei sunt buricul pământului şi lumea se învârte în jurul lor, cuminte şi previzibilă. Plini de mândrie şi admirându-şi capacitatea de mari combinagii.

Şi unii, şi alţii, mână în mână, s-au crezut zeii presei, care fac şi desfac guverne, alianţe, bani şi aşa mai departe. Şi poate au făcut din toate astea. Dar au făcut-o pe spinarea cititorului, a privitorului sau a ascultătorului. Uneori manipulând. Alteori minţind. Alteori abdicând de la deontologie.

Toate acestea au fost în campania electorală. Iar de ieri a început decontul. Mai multe ziare se vor închide. Restructurări masive se vor produce la televiziuni. Sute de jurnalişti vor rămâne pe drumuri. Sigur, este criză economică. Sigur, alături de criza economică se suprapune o criză a presei, nu doar a presei scrise, care trebuie să se reinventeze spectaculos.

Însă acestor două crize, inevitabile, li s-a mai suprapus una, absolut evitabilă. Cea a Olimpului presei româneşti. Nişte zei cu o moralitate discutabilă au pus umărul la împingerea în groapă a unor produse, unele dintre ele, cândva, absolut onorabile şi cu perspectivă.

Ce rămâne în loc? Nişte televiziuni rănite de moarte în credibilitate, care încă se laudă cu ratingurile lor. E suficient pentru a le asigura supravieţuirea? Nu pot şi nici nu trebuie să dau eu răspunsul. Însă pot face o observaţie relevantă.

Emisiunea „Evenimentele zilei”, realizată împreună cu B1 TV de ziarul pe care îl conduc, a început de la zero în luna iunie. În şase luni, câteva sute de mii de telespectatori ne privesc constant. Înclin să cred că sunt şi mulţumiţi. Oamenii aceştia, dumneavoastră, n-aţi venit de nicăieri.

Înainte să fie emisiunea noastră eraţi captivii acestor posturi de ştiri. Sigur, încă nu aţi scăpat cu totul. Când monopolul de facto va fi spart, s-ar putea ca ratingurile de acum să se schimbe dramatic. La fel şi pe piaţa ziarelor.

Când bibliotecile vor fi pline (şi există semne că mărgelele ieftine vândute pe post de ace de siguranţă nu mai atrag) sau când editurile deghizate în redacţii de ziar vor obosi, nu va exista nicio garanţie că ziarele care s-au bazat pe cititori şi au acţionat în consecinţă vor supravieţui. Dar este singura şansă pe care noi, cei de la „Evenimentul zilei”, o avem şi pe care vom merge. Pe parteneriatul cu patronul nostru, cititorul.
sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one