Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Terorismul sindical a invins

2 aprilie 2010


Okazii.ro
Probabil ca de la mineriade incoace romanii nu au asistat la o miscare sindicala mai abuziva decat greva "spontana" de la RATB, de joi. Protestul soferilor si vatmanilor, cel putin de neinteles in limita unei logici sindicale oneste si de bun simt, este atacabil, chiar dubios, pe cateva paliere.

In primul rand, este de neiertat terorismul sindical la care au recurs soferii regiei de transport bucurestene, constienti, desigur, de importanta lor vitala. Cand stii ca de tine depinde viata normala a peste un milion de oameni, unii poate cu probleme chiar mai mari decat ale tale, ar trebui sa nu iti poti permite sa blochezi orasul fara sa tragi macar un semnal de alarma inteligibil si coerent.

Sa ne amintim ca, de exemplu, toamna trecuta, oprirea totala a garniturilor de metrou a fost precedata de inaintarea unor revendicari punctuale, de cateva runde esuate de negocieri si de o greva de avertisment de doua ore. Sunt etape logice si legale, menite sa dea sansa preintampinarii unei actiuni cu consecinte atat de grave, dar si sa pregateasca, cat de cat, oamenii pentru ce va urma. A fost un protest spontan, care nu trebuie sa parcurga astfel de etape, au declarat grevistii. Inseamna ca si situatia lor era disperata, nu-i asa?

Nu si-or fi primit soferii salariile? Le-or fi scazut salariile? O fi fost incalcat contractul colectiv de munca? Or fi fost anuntate disponiblizari masive? Dincolo de zvonuri si temeri, nimeni nu a putut dovedi asa ceva. Dimpotriva. Salariile le-au fost virate chiar in avans, ca doar vine Pastele, iar veniturile nu sunt nicidecum de mizerie. Salariul mediu net al unui sofer este 2.400 de lei net, la care se adauga sporurile de munca grea si tichetele de masa. Cati profesori sau medici se pot lauda cu atatia bani pe luna? Cati dintre oamenii lasati sa astepte in zadar in statii duc acasa atatia bani lunar?

Urmeaza statia ... Faliment

De fapt, nimeni nu a putut explica in mod coerent si argumentat cauzele acestei greve. Liderii sindicali au dat din colt in colt si s-au dezis de protestul evident nelegal. Soferii i-au contestat si au anuntat ca nu sunt reprezentati de nimeni.

Chiar de nimeni? Nici chiar asa, pentru ca in mijlocul protestului a aparut, in scandarile entuziaste ale grevistilor, nimeni altul decat liderul sindical de la metrou, Ioan Radoi, printre altele si absolut intamplator desigur, fost senator PSD. A preluat fraiele negocierilor si a obtinut pentru soferi un protocol care prevede un nou sistem de salarizare. Ca doar cel precedent, am vazut, era total nesatisfacator.

Ce cauta acolo domnul Radoi e greu de inteles. Dar mai e ceva greu de inteles. Greva aceasta "spontana" a fost mai bine organizata decat una pregatita din timp. Nicio roata nu s-a miscat in Bucuresti, 2.000 de oameni, pasamite fara lider, au actionat ca unul singur. Remarcabil, nu-i asa? Daca asa arata un protest spontan, ma intreb cum ar arata un protest organizat al soferilor? Cred ca si nemtii ar fi invidiosi pe asa rigoare si disciplina.

Iar daca tragem linie si socotim, vedem ca terorismul sindical a invins. Oameni care si asa au venituri mai mari decat media vor avea salarii si mai mari, platite din taxele si impozitele altor oameni de care si-au batut joc o zi intreaga, ba chiar au continuat sa-si bata joc si dupa incetarea oficiala a grevei, cand multi dintre soferi au refuzat sa iasa pe traseu, fiind prea obositi dupa o zi de stat degeaba.

Dupa o astfel de victorie, nu vad ce i-ar putea impiedica sa blocheze din nou Bucurestiul, luna viitoare, cerand triplarea salariilor. O pot face si mecanicii de la metrou. De ce nu ar face-o si medicii? Dar cine sa-i judece, dupa ca judecatorii au procedat la fel de ilegal si imoral anul trecut? Pana la urma, trista morala este ca in Romania are castig de cauza cel care reuseste sa provoace prejudicii mai mari, nu cel mai indreptatit.
sursa http://www.ziare.com
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one