Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Ministrul Agriculturii Mihai Dumitru: Nu voi incuraja culturile cu organisme modificate genetic

Ministrul Agriculturii Mihai Dumitru: Nu voi incuraja culturile cu organisme modificate genetic
27-feb-2010

Scris de Iulia Nueleanu
Ministrul Agriculturii Mihai Dumitru este adeptul unei politici prudentiale vizavi de organismele modificate genetic. Experienta acumulta la Bruxelles , precum si practica europeana il determina sa adopte o pozitie echilibrata pe aceasta tema. Despre ideile noului ministru al agriculturii cu privire la organismele modificate genetic, precum si despre banii pregatiti pentru proiectele de infrastructura rurala, aflati in a doua parte a interviului acordat de Mihai Dumitru ziarului „Curentul”.
In Romania se discuta foarte mult despre plantele modificate genetic. Nu stiu daca stiti, e o decizie a Curtii de Apel din Cluj de acum doua zile prin care se spune ca semintele de cultura nu mai pot fi contaminate cu organisme modificate gentic. Care este strategia dvs.ca ministru al agriculturii in legatura cu organismele modificate genetic?

Strategia noastra, a ministerului este sa respectam legea si reglementarile ei europene Atat timp cat un hibrid sau un soi de porumb sau de planta este autorizata pentru punerea in cultura sau punerea pe piata in baza unui aviz stiintific emis de catre Agentia Europeana de Siguranta a Alimentului (EFSA) si Comisia Europeana sau Consiliul European a autorizat acest produs sa fie pus in cultura, noi, ca minister, vom analiza daca este oportun din punct de vedere economic si agronomic sa folosim produsul respectiv. Deocamdata exista o singura situatie, porumb MON 810 care este autoziat si se cultiva la noi.

Dar cele mai multe tari europene au renuntat la aceste culturi.

Exista state europene care cultiva, exista state europene care, daca vreti au interdictie totala si exista state europene care sunt prudente, iar eu as califica Romania, din acest punct de vedere , in categoria statelor prudente.

Veti incuraja sau veti descuraja aceste culturi?

Nu voi incuraja, voi fi foarte prudent. Atat timp cat situatia este echilibrata nu se creeaza probleme pentru populatie si pentru mediu si atat timp cat exista si avantaje evidente ale cultivarii acestui produs , probabil ca vom fi de acord . Atat timp cat balanta inclina inspre partea de a nu cultiva, voi spune nu. Dar daca este in avantajul sectorului agricol din Romania si nu am o dovada stiintifica clara ca este daunator pentru sanatate sau mediu voi da intaietate sectorului agricol ca suntem Ministerul Agriculturii. Dar avut si o discutie in Guvern, pentru a ne stabili o pozitie coerenta, propunerea mea personala fiind de a fi prudenti, de a fi un stat prudent pe acest subiect.

Vorbeati recent despre proiectele integrate la sate: canal, apa, gradinite .Sunt pregatite, credeti, comunitatile rurale romanesti sa accesezeaceste proiecte ?

Sunt peste asteptarile noastre. Avem masura 322, masura de infrastructura investitii, in infrastructura rurala si renovarea satelor si dezvoltarea serviciilor. Este o masura integrata. Romania a optat pentru a integra intr-o singura masura toate aceste investitii la sate.Si va spun de ce s-a optat pentru aceasta optiune. In perioada programului SAPARD s-a mers pe proiecte individuale : se facea apa, se facea canal, se facea drum dar se faceau separat. Si atunci a fost o situatie in care am facut drumul anul asta si peste doi ani s-a venit sa se bage apa. Si s-a spart drumul. Sau canal. Sau au facut apa si n-aveam canal. Si atunci am creat niste probleme de mediu. Atunci am considerat ca este oportun sa facem o posibilitate de a integra aceste proiecte. Astfel incat o primarie care vrea sa faca apa, canal, drum, renovarea caminului cultural, s-o faca odata.

Sunt bani?

Sunt. Noi avem o alocatie financiara foarte importanta pentru aceasta:1,7 miliarde de Euro pe 6 ani. Este daca vreti o suma care nu stiu daca a mai fost vreodata investita in astfel de infrastructura in Romania. Dar noi avem 2860 de comune. Am putea sa avem de 10 ori suma asta si n-am rezolva toate problemele din comunele Romaniei. Acum avem o situatie in care avem de 7 ori mai multe proiecte decat bani. Si cand ai de 7 ori mai multe proiecte decat bani, la sfarsitul fiecarui proces vei avea 6 nemultumiti si un fericit. Si cei nemultumiti vor spune intotdeauna ca selectia nu s-a facut correct.

Pe criterii politice?

Nu. Deci rolul nostrum, rolul ministrului pe care-l conduc este ca aceasta selectie sa se faca corect.Deci noi avem un set de criterii de selectie si punctaje. Si important este ca aceste criterii de selectie si punctaje sa se aplice corect tuturor celor care depun proiecte si asta este exercitiul pe care-l facem noi acum la APIA. Si daca mai suna deputatul X din colegiu sau presedintele Consiliului Judetean Y? Nu cred ca deputatul X poate schimba punctajul acesta. Noi am incercat chiar sa schimbam, sa luam evaluatorii dintr-un judet si-am facut asta si i-am pus in alt judet pentru a limita cat putem de mult aceste influente.

Cum comunicati cu domnul Ciolos?

Noi, foarte bine cu dumnealui, de fiecare data cand am ocazia, discutam.

Va da sfaturi ?

I-am cerut si sfaturi, mai degraba legate de activitatea dumnealui ca ministru. Dumnealui a avut aceasta experienta inaintea mea.

Si dumneavoastra ati lucrat la Bruxelles inainte. Dumnealui va cere sfaturi?

Imi cerea sfaturi cand eu eram la Bruxelles si dumnealui aici, acum s-a schimbat schimbarea, eu ii cer sfaturi cat dumnealui e la Bruxelles si eu sunt aici.

Si inteleg ca va da acele sfaturi pe care i le cereti.

Cand poate sa mi le dea mi le da, cand nu poate, nu mi le da.

S-a vorbit foarte mult despre alegerea domnului Ciolos pentru functia de comisar European. Este un avantaj pentru Romania?

Eu cred ca este un mare avantaj pentru Romania. In primul rand pentru recunoasterea rolului Romaniei in Uniunea Europeana.

Dincolo de asta. Pentru agricultura romaneasca?

Acest portofoliu foarte important este cred, din punt de vedere financiar, printre primele portofolii . Faptul ca i s-a acordat Romaniei acest portofoliu inseamna o recunoastere a Romaniei ca rol in UE, ca stat. Si inseamna dincolo de asta si recunoasterea competentei domnului Ciolos, a recunoasterii dumnealui ca un expert si ca o personalitate care poate sa faca un succes din acest mandat. Daca vreti, din punct de vedere al avantajelor pe care dumnealui le poate oferi Romaniei eu nu vad aceste avantaje, pentru ca dumnealui are acolo mandatul de a fi echidistant cu toate statele membre, de a trata toate statele membre la fel. Exista un avantaj, daca vreti, prin faptul ca dumnealui poate intelege mult mai usor situatia din Romania. Nu trebuie sa-I explic particularitatile sectorului agricol romanesc si lucruri pe care un comisar din alt stat membru poate nu le-ar fi inteles. Ca sunt foarte multe aspecte in Romania care nu sunt comune altor state membre si atunci eu ma pot intelege mai usor cu domnul Ciolos. Nu trebuie sa fac un efort foarte mare de a explica situatia.

O ultima intrebare.Regretati ca ati plecat de la Bruxelles si ati venit sa conduceti Ministerul Agriculturii?

Nu

Este o provocare?

Este o mare provocare.

Credeti ca veti reusi ceea ce n-au reusit foarte multi ministri ai agriculturii?

Altfel n-as fi venit aici. Daca nu porneam cu convingerea ca voi reusi, n-as fi acceptat, n-as fi venit aici.Am venit cu entuziasm, cu determinare.

Sunteti printre putinii care aveau o cariera de success la Bruxelles, acolo printre toti expertii si ati ales sa veniti aici ministru al agriculturii unde vin fermierii cu oaia la poarta ministerului.

Sa stiti ca aici ai contact cu lumea reala, cu agricultura reala. Este un contact pe care-l aveam si de acolo dar mult mai rar.

Mai veneau si acolo ce-i drept.

Mai veneau si acolo si uneori mai veneau mult mai agresivi. Daca va uitati la cladirile Comisiei Europene, vedeti ca unele mai poarta niste urme de pe la niste demonstratii mai violente care au avut loc acolo.

Va urez success si s a speram ca va fi un mandat de succes dupa multe nerealizari in acest domeniu in Romania .

Mi-am propus sa rezolv o buna parte din ele. Am o lista de prioritati si cel putin pe acele prioritati vreau sa fac pasi important inainte.

Succes!
sursa http://www.curentul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one