Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Guvernul promoveaza un alt act normativ pentru sprijinirea tinerilor care isi deschid o afacere

13 iulie 2010

Executivul a elaborat un alt proiect de act normativ pentru acordarea de facilitati tinerilor care doresc sa isi deschida o afacere, dupa ce proiectul de lege initial a ramas uitat in sertarele Parlamentului.


Inca din toamna anului trecut, Guvernul a promovat un proiect de lege prin care se instituiau o serie de facilitati fiscale pentru tinerii cu varsta pana in 35 de ani, care doreau sa isi deschida o afacere. Odata ajuns la Parlament, despre respectivul proiect nu s-a mai auzit nimic, ultimele informatii aparute fiind legate de faptul ca actul normativ primise un aviz favorabil de la Comisia de finanate a Camerei Deputatilor.

Avand in vedere ca sesiunea parlamentara s-a incheiat saptamana trecuta, singura alternativa a Executivului pentru promovarea prevederilor promise este Ordonanta de Guvern. Astfel, pe 8 iulie, a fost lansat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului de Economie un proiect de OG privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor apartinand intreprinzatorilor tineri, debutanti in afaceri.

Problema aparuta insa este generata de faptul ca Executivul a modificat prevederile vechiului act normativ, facilitatile acordate fiind drastic diminuate.

Facilitatile oferite de noul act normativ
In vederea stimularii micilor afaceri nou lansate de intreprinzatorii debutanti, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant, beneficiaza de urmatoarele facilitati:

a) accesul prioritar, in conditiile legii, la inchirierea spatiilor pentru desfasurarea activitatii in cadrul structurilor de sprijinire a afacerilor (incubatoare de afaceri, parcuri tehnologice si de software);

b) accesul prioritar al salariatilor si asociatilor societatii, la orice forma de instruire, informare si documentare in domeniul afacerilor, organizata de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si de unitatile din subordinea sau in coordonarea acestuia;

c) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de 4 (patru) salariati, angajati pe durata nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza venitul brut realizat lunar, la care asiguratul datoreaza contributia individuala de asigurari sociale.

d) scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si, respectiv, de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, potrivit Anexei 1 la Hotararea de Guvern nr. 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;

e) primirea de consultanta, generala si/sau de specialitate, pe baza co-finantarii cheltuielilor aferente, din fonduri proprii si atrase;

f) obtinerea de credite bancare cu perioada de gratie sau de alte forme de finantare, in conditiile legii, pe baza accesului la garantii acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - IFN, pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat pentru imprumuturile destinate realizarii productiei pentru export si investitiilor pentru extinderea si dezvoltarea propriei activitati;

g) ajutor de stat in cuantum de cel mult 20% din valoarea proiectului pentru implementarea caruia a intocmit un plan de afaceri agreat de o entitate finantatoare (banca, institutie financiara nebancara, fond de garantare), dar nu mai mult de 10.000 euro.

In forma anterioara a proiectului , faciliatatile acordate se concretizau in scutirea de la plata impozitului pe profit pe durata in care societatea are calitatea de firma starter, cu posibilitatea prelungirii cu inca 2 ani, scutirea de la plata impozitului pe salariu pentru 5 (cinci) salariati, angajati pe durata nedeterminata, pentru un venit impozabil nominal echivalent cu 500 euro.

Totodata, potrivit vechiului proiect , firmele starter beneficiau de inregistrarea societatii pe cale electronica, la ghiseul unic de la oficiul registrului comertului, iar garantiile acordate de FNGCIMM pentru creditele bancare ajungea pana la 90% din valoarea creditului solicitat.

Obligatii specifice firmelor starter

In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si urmatoarele obligatii specifice:
a) sa notifice in scris, Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie (OTIMMC) al Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM (AIPPIMM) in a carui raza de competenta isi are sediul, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la infiintare, in vederea luarii in evidenta si acordarii, potrivit legii, de asistenta, consiliere primara, instruire si sprijin;
b) sa angajeze, in cel mult 90 de zile de la infiintare, cu contract de munca pe durata nedeterminata _i sa mentina in activitate cel putin 4 salariati;
c) sa reinvesteasca integral profitul realizat in anul fiscal precedent si totodata, sa capitalizeze profitul astfel incat, la data de 31 decembrie a anului in care se implinesc trei ani de la data inregistrarii, capitalul social al societatii sa atinga echivalentul in lei al sumei de 1.000 euro.

Microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant este obligata sa restituie, in termen de 30 de zile lucratoare de la comunicarea deciziei de impunere, contravaloarea integrala a facilitatilor acordate in temeiul prezentei ordonante, plus dobanda legala calculata de la data obtinerii si pana la data restituirii integrale a contravalorii acestora, in urmatoarele situatii:
a) cand, prin incalcarea prevederilor legii, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant si/sau salariatii acesteia au beneficiat in mod necuvenit de respectivele facilitati;
b) cand activitatea microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant a fost suspendata sau a incetat voluntar;
c) cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant, sau active corporale ale acesteia au fost vandute ori transferate unei terte persoane fizice sau juridice.

Pentru mai multe informatii, puteti consulta in fisierul atasat proiectul de OG elaborat de Guvern .

sursa ;http://www.avocatnet.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one