Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

„Manualele” viitorului: DVD şi platformă on-line

„Manualele” viitorului: DVD şi platformă on-line


Andreea Archip
Luni, 15 Martie 2010
REFORMA EDUCAŢIEI. Cărţile şcolare ar trebui susţinute de programe on-line de exerciţii şi de „table interactive” pentru aplicaţii, susţin editorii români.

Manualele clasice ar trebui însoţite de DVD-uri cu diverse a plicaţii. În plus, în timpul orelor, elevii ar trebui să poată accesa diverse platforme on-line de exerciţii şi să aibă „table inteligente”, care să facă cursurile mai plăcute. Aceasta este opinia reprezentanţilor Uniunii Editorilor din România (UER), care susţin astfel „reforma” manualelor şcolare promisă de ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, începând din anul şcolar 2011-2012.

Aceste soluţii îndrăzneţe pentru ceea ce înseamnă predarea rămân deocamdată himere pentru dascăli care iau în calcul doar faptul că de aproape un deceniu nu s-a mai pus nici măcar un punct în plus în conţinutul manualelor. Ca să nu mai vorbim despre faptul că, pe fondul crizei, piaţa de carte şcolară a scăzut, anul trecut, cu 50%.

Cărţi şcolare „trei în unu”

„Ideea noastră este aceea a unei colaborări între formatul print şi cel on-line al cărţii. Există pe piaţă destule lecţii interactive pentru diferite materii, dar, dacă cele două formate s-ar uni, IT-ul ar avea la dispoziţie şi experienţa oamenilor din domeniul editorial. Atunci, fiecare manual ar putea fi însoţit de un DVD cu exerciţii, care ar putea fi folosit în întreaga ţară, în toate şcolile. Apoi, mai sunt acele platforme on-line, care în acest moment sunt destul de scumpe, dar spre care trebuie să tindem dacă vrem un învăţământ performant”, e de părere Claudiu Istrate, directorul executiv al UER.

O altă idee susţinută de editori este realizarea unei platforme „Books in print”, care să cuprindă titlurile cărţilor tipărite de toate editurile. „Dacă vrei să găseşti material didactic sau o carte pe o anumită temă, poţi să ştii astfel ce editură o scoate, ce preţ are, în ce librării o găseşti. O astfel de platformă le-ar fi extraordinar de folositoare nu doar profesorilor, ci şi elevilor”, adaugă Istrate.

„În plus, dacă corelarea între print şi mediul virtual s-ar fa ce «ca la carte», atunci şi po litica de protecţie a drepturilor de autor pentru operele difuzate în mediul electronic ar fi făcută «ca la carte» şi ar fi descurajată pirateria”, completează, la unison, mai mulţi editori de carte şcolară.

Pirateria, o problemă

Opinia acestora e împărtăşită şi de cei care se ocupă cu editarea de materiale didactice alternative, de tipul „tablelor interactive” şi al CD-urilor cu aplicaţii.

„Lipsa resurselor financiare din învăţământ ne-a pus şi pe noi în dificultate. Dacă eu îi vând unei şcoli materiale alternative, CD-uri sau DVD-uri cu programe, ştiu că nu voi putea vinde niciodată altceva acolo sau chiar în tot acel judeţ. Asta pentru că, în continuare vor multiplica acel CD şi-l vor vinde mai departe în varianta piratată, fără respect pentru cei care l-au produs”, susţine Viorel Jac, managerul unei firme care se ocupă cu producţia unor astfel de materiale didactice.

Potrivit acestuia, pe lângă rezolvarea problemei pirateriei, Ministerul Educaţiei ar trebui să aibă în vedere o corelare între print şi on-line, făcută astfel încât textul tipărit să aibă o continuitate în softurile educaţionale, internet şi în „tablele interactive”.

„Sunt firme care au făcut programe agreate de minister, dar chiar şi aşa nu există o concor danţă cu programa. (...) De exemplu, o anumită lecţie de biologie ar trebui să poată fi continuată, la oră, pe tabla interactivă. O astfel de viziune de ansamblu nu există acum la nivelul ministerului”, conchide Jac.

REFORMA, IMPUSĂ DE SISTEMUL ÎNVECHIT

„Bilanţ” dezastruos: peste 60% dintre elevii români citesc doar cărţile şcolare

În ciuda soluţiilor pe care le oferă oamenii cărţii, situaţia în domeniul manualelor e dezastruoasă.

„Bugetele centrale destinate achiziţiilor de carte pentru bibliotecile publice şi şcolare au fost «tăiate». Mai mult, din cei 100 de euro destinaţi cadrelor didactice pentru cumpărarea de cărţi şi materiale informatice s-au acordat, la finele lui decembrie 2009, doar 30%, licitaţia pentru achiziţia de manuale noi a fost anulată în ultimul moment, iar pentru retipăriri Ministerul Educaţiei a alocat doar 1 euro/elev - record negativ european greu de egalat”, enumeră succint problemele sistemului editorii români.

În plus, piaţa de carte şi de manuale a scăzut, anul trecut, cu 40%-50% faţă de anul precedent, astfel că editorii au fost nevoiţi să facă disponibilizări masive şi să reducă preţurile cărţilor cu până la 30%. În acelaşi timp, s-au oprit şi distribuţiile, cărţile fiind vândute fie direct din depozit, fie la târguri.

Iar dacă asta n-ar fi de-ajuns, ultimul barometru cultural, realizat în noiembrie 2009, arată că 60% dintre elevii români nu citesc nicio altă carte în afara celor şcolare.

„Apreciem ca discriminatorie şi păguboasă atitudinea autorităţilor de a nu susţine, în primul rând în folosul tinerilor, o industrie 80% românească, de la care statul adună taxa pe valoare adăugată (TVA), impozite, contribuţii şi care oferă locuri de muncă pentru mai mult de 60.000 de angajaţi din 4.500 de edituri, 600 de librării, sute de tipografii şi firme de distribuţie”, acuză editorii. Toate acestea, în timp ce, în alte state, industria cărţii e protejată de politici publice.

„În Europa, industria cărţii e prima industrie culturală, e un element strategic de identitate, iar în plină criză s-au luat unele măsuri. Astfel, în ţări precum Polonia şi Anglia, TVA-ul este de 0% pentru carte. În plus, editorilor li se acordă şi facilităţi poştale, adică e subvenţionată distribuţia”, subliniază directorul UER, Claudiu Istrate.

Cât priveşte manualele, în celalte state europene acestea sunt subvenţionate de la bugetele locale. „Nu doar statul oferă subvenţii pentru manua le, fiecare comunitate locală are un fond pentru asta”, explică Istrate. În lipsa banilor, acesta aşteaptă de la autorităţi o strategie eficientă, care să poată fi aplicată până la „dezgheţarea” economiei.

sursa http://www.evz.ro/articole/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one