Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

De ce avem cele mai proste drumuri din UE

De ce avem cele mai proste drumuri din UE

Cum explica expertii, drumarii si transporatorii calitatea slaba a asfaltului din Romania. Se fura sau nu se fura?
de Attila Biro HotNews.ro
Miercuri, 6 ianuarie 2010,

Mai multi experti, asfaltatori si transportatori au incercat sa explice pentru HotNews.ro de ce Romania are cele mai proaste drumuri din UE. Expertii sustin ca asfaltul este prost pentru ca uneori constructorii nu executa lucrarile la standarde. Constructorii spun ca soselele sunt proaste pentru ca autoritatile le cer preturi mici si atunci se folosesc materiale ieftine. Transportatorii sunt de parere ca soselele sunt proaste pentru ca autoritatile dau contractele preferential si nu urmaresc executia lucrarilor.

HotNews.ro a consultat mai multi experti in domeniul proiectarii, executiei si certificarii calitatii infrastructurilor rutiere pentru a incerca sa aflam de ce soselele din Romania sunt atat de proaste.

Intretinere prosta. Expertii au identificat urmatoarele probleme: uneori nu se respecta retetele pentru asfalt, executia soselelor nu respecta proiectele sau se folosesc materiale mai ieftine. "Una din probleme este si ca nu se face intretinerea corespunzatoare a soselelor. Sigur si clima din tara noastra poate fi un argument, dar nu poate fi utilizat in toate cazurile. Apoi mai apar si probleme legate de materialele folosite, poate ca uneori nu se respecta spre exemplu compozitia asfaltului. Pentru fiecare sosea insa nu se pot trage concluzii decat dupa o analiza clara", a explicat Elena Diaconu, profesor universitar si director executiv al companiei Rutexpert.
Asfalt turnat aiurea. Alti experti spun ca in general ideea ca asfaltatorii ciupesc din compozitia asfaltului este un mit, dar ca apar probleme la turnarea asfaltului. In acest caz de vina sunt companiile care nu respecta normativele. "Ar trebui sa existe o verificare mai buna a companiilor care asfalteaza. Ar trebui ca acele companii care au executat lucrari neconforme sa fie trecute pe o lista neagra si sa nu mai poata participa la licitatii. Asa s-ar elimina unele probleme", este de parere Daniele Trif, reprezentanta companiei Euro Quality Test care efectueaza expertize asupra calitatii asfaltului.
Compozitia asfaltului: cu polimeri sau fara. Expertii consultati au mai explicat si ca in compozitia asfaltului, bitumul cu polimeri asigura o durata de viata mai lunga. Pe de alta parte unii asfaltatori spun ca acest bitum creste costul asfaltului. "Primele cinci companii din lume folosesc bitumul cu polimeri. Este un ingredient care face asfaltul mai bun", a mai declarat Daniela Trif. Un alt mit care circula este si faptul ca materialele de dezapezire afectaza asfaltul este partial confirmat de experti. Unii spun ca sarea deterioreaza asfaltul altii spun ca sarea nu ar afecta asfaltul daca acesta nu ar avea deja fisuri.

Asfaltator: Gropile din sosea sunt cauzate de licitatiile unde criteriul nu e calitatea ci pretul mic


Gropi dupa fiecare iarna
Foto: HotNews.ro

Preturi mici, lucrari proaste. Inginerul Dan Ion de la compania Confort 93 a povestit pentru HotNews.ro cum se realizeaza asfaltarile din Romania si cum apar problemele pe sosele. Dan Ion spune ca una din cele mai mari probleme este faptul ca in momentul care statul angajeaza un contract de asfaltare sau reparatii la drumuri principalul criteriu este pretul cel mai mic. "Asta e criteriul si apoi vine calitatea. Atunci fiecare asfaltator scade pretul si vine cu bitum din alta parte. Sau de exemplu la un drum de categoria III ca sa scada pretul spune stasul ca permite sa pui piatra de rau, un asfalt mai subtire etc si in total iese pretul mai mic", a explicat Dan Ion. El a mai explicat si ca orice scadere a pretului total al asfaltarii duce la o calitate mai slaba a soselelor.
Retea veche. O alta problema identificata de asfaltator este si faptul ca reteaua de drumuri este subdimensionata. "Reteaua a fost creata in ani 50/60 cand cele mai grele masini aveau sub 4-5 tone. Acuma degeaba reconditionezi sosele pe care trec camioane de 40 de tone. Trebuie facute studii si sa fie totul dimensionat poate si pentru viitor ca poate peste 20 de ani vin masini de 100 de tone", a mai explicat Dan Ion.
Bitum ieftin si slab. Inginerul sustine faptul ca drumarii fura din compozitia asfaltului este un mit. "Nu se poate fura la asfalt eu va spun din experienta. Eu cumpar asfaltul de la producator, la statia de asfalt totul e computerizat si exista o compozitie clara. Asfaltul nu pleaca din statie fara sa fie certificat. Sunt controale peste controale, peste controale", a mai declarat Dan Ion. Cu toate acestea el recunoaste ca in Romania in compozitia asfaltului nu este utilizat pe scara larga bitumul cu polimeri care ar duce la o viata mai lunga a asfaltului. Din nou explicatia este pretul mic cerut de contractantii asfaltarilor, adica de institutiile statului. "O tona de bitum normal costa 250 de lei pe cand cel cu polimeri ajunge la 450-500 de lei. Il folosesc cei care au cerinta asta in caietul de sarcini si in proiect. Nu iti convine sa platesti 500 de lei cand tu esti platit cu 250 de lei", a mai spus inginerul Dan Ion.
Legat de bitumul cu polimeri, in 2008, Compania de Autostrazi a emis un ordin prin care asfaltatorii sunt obligati sa foloseasca in compozitia asfaltului acest ingredient. Multi dintre asfaltatori au acuzat Compania de Autostrazi ca incearca sa il favorizeze pe Dinu Patriciu cel care detinea sigura companie care produce in Romania bitum cu polimeri. Detalii despre acest caz aici.

Un alt factor care duce la deteriorarea asfaltului identificata de inginerul Dan Ion o reprezinta modul in care se fac dezapezirile. "Sarea care este aruncata pe sosele afecteaza intra-adevar asfaltul. Exista solutii cum ar fi clorura de calciu dar de exemplu in Germania solutia este imprastiata pe asfalt inainte sa inceapa ninsoarea, la noi totul se face in pripa", a declarat Dan Ion.

Ce spun transportatorii
Contracte preferentiale. Reprezentantii Uniunii Transportatorilor Rutieri din Romania si ai Asociatiei Transportatorilor Rutieri din Romania sustin ca starea proasta a carosabilului din tara noastra se datoreaza contractelor date preferentiale clientelei de partid si a lucrarilor excutate slab. "Eu nu am probe dar majoritatea contractelor se dau preferential. Se anunta licitatia si vine politicianul si apoi vin tot felul de firme fantome si fac lucrarile si in fiecare an se strica. Nimeni nu urmareste lucrarile probabil nici nu se fac receptii", a declarat Orban Laszlo presedinte al Asociatiei Transportatorilor Rutieri din Romania. El spune ca in Romania viteza medie de circulatie calculata de transportatori asociatiei sale este de 40 de kilometrii pe ora. "Ca sa respecti legislatia ca transportator iti ia doua sau trei zile sa iesi din Bucuresti si sa ajungi la Oradea la vama", a mai spus Orban Laszlo.
Radu Dinescu secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) spune ca din cauza drumurilor proaste transportatorii pierd bani. "In restul tarilor un TIR face 10.000 de kilometri pe luna la noi, daca ai noroc, faci 8.000 dar preturile de transport sunt competitive astfel ca la noi se pierd bani si asta si din cauza soselelor. Se castiga lictitatii cu preturi foarte mici si atunci poate nu se mai pune asfaltul cel mai bun, poate se toarna in loc de 7 centimetri de asfalt doar 5 si poate se mai rectifica si la latime. Un alt aspect este si faptul ca in ultimii 20 de ani numarul de masini a crescut constant dar reteaua rutiera a ramas la fel", a explicat Radu Dinescu.

sursa http://www.hotnews.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one