Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Topul maşinilor păguboase

Topul maşinilor păguboase


Paul Barbu
Joi, 25 Februarie 2010
Potrivit celor mai mari asigurători, şoferii care deţin Dacii sunt printre cei pentru care plătesc cel mai mult când vine vorba despre dosare de daună. Pe următoarele locuri sunt şoferii care au Renault şi VW.

Dacia s-a dovedit a fi cea mai păguboasă maşină, în anul 2009, din punct de vedere al dosarelor de daună deschise de marii asigurători, această marcă fiind implicată în cele mai multe incidente rutiere.

Potrivit reprezentanţilor Omniasig Vienna Insurance Group (VIG), numai la ei proprietarii de Dacia au avut aproape 50.000 de dosare deschise cu o valoare a pagubelor plătite, atât pe Casco, dar şi pe RCA, de peste 170 de milioane de lei.

Dauna medie pentru un astfel de autoturism s-a ridicat, anul trecut, la o medie de 3.400 de lei. Pe locul următor se află, la o distanţă de mai bine de 100 de milioane de lei, Renault cu puţin peste 15.000 de dosare de daună. Valoarea lor totală s-a ridicat, numai la Omniasig la peste 70 de milioane. Dauna medie pentru Renault a fost de aproximativ 4.700 de lei. În top, alături de cele două mărci, este Volkswagen.

13.405 de dosare deschise, în valoare de peste 64 de milioane de lei, care au avut o valoare medie de 4.770 de lei. Potrivit asigurătorilor, autoturismele Dacia au o frecvenţă atât de mare a daunalităţii tocmai pentru că este un automobil foarte popular în România, cu toate astea nu se explică de ce are şi o medie ridicată la valoarea daunei.

Maşina naţională, sperietoare şi pentru BCR Asigurări

Nici la BCR Asigurări, topul nu este prea diferit. Dacia este pe primul loc, cu peste 12.000 de dosare, în timp ce pe locul doi este Volkswagen, cu aproape 7.700 de dosare, şi pe trei Renault - cu 6.700 de dosare.

La Generali raportarea se face diferit

Cei de la Generali au făcut o altfel de categorisire a mărcilor cu daune, astfel că, dintre cele pe care le au în portofoliu, BMW are frecvenţa de apariţie a daunei celei mai mari, de 48%. „Frecvenţa de producere a daunelor este raportul dintre numărul total de evenimente produse pentru a anumită categorie de ve

hicule, împărţit la numărul total de autovehicule asigurate din categoria respectivă (în cazul de faţă: de o anumită marcă), raportat la o unitate de timp care de regulă este un an”, ne-a declarat Radu Ionescu, director în cadrul Generali Asigurări. Pe locurile următoare se află Toyota şi Kia, cu 39% şi respectiv 36%. Dacia are doar 21%.

REGLEMENTĂRI

CSA îi bagă pe asigurători în corzi

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a schimbat, la începutul săptămânii, câteva norme legate de asigurarea obligatorie auto. Astfel că, proprietarul auto păgubit are dreptul de a solicita despăgubiri pentru prejudiciile produse autovehiculului înainte de efectuarea reparaţiei acestuia.

Asigurătorul RCA este obligat să stabilească cuantumul despăgubirii la valoarea preţurilor practicate de unităţile de specialitate sau prevăzute în cataloagele de specialitate astfel încât despăgubirea primită să-i permită păgubitului efectuarea reparaţiilor.

Totodată, dacă asigurătorul are suspiciuni legate de producerea accidentului trebuie să anunţe, în scris, părţile implicate în incident în termen de 10 zile de la data avizării daunei, intenţia de a desfăşura investigaţii. Acestea nu pot dura mai mult de 3 luni de la data avizării daunei.

Zece zile, termen de plată

Asigurătorul RCA are obligaţia de a efectua plata dosarelor de daună în maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării daunei faţă de 15 zile, aşa cum era stabilit până acum. Aceste noi norme au stârnit urme de nemulţumire atât reprezentanţilor service-urilor, dar şi asigurătorilor.

Anul acesta, comparativ cu 2009, tarifele pentru asigurarea obligatorie au crescut cu 60 până la 100% la unele companii. Valoarea medie a unei poliţe RCA a ajuns la 550-600 de lei.

Mai mult, de la începutul lui 2010 a intrat în vigoare şi sistemul bonus- malus, care a devenit un adevărat coşmar pentru şoferii indisciplinaţi, ei fiind obligaţi să plătească un RCA şi la o valoare de 3 ori mai mare decât cea de anul trecut.

3.400 de lei
este valoarea medie a unui dosar de daună deschis de Omniasig Asigurări pentru o Dacie, în timp ce pentru un Renault aceasta ajunge la 4.700 lei
sursa http://www.evz.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one