Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Leasing-ul la maşini, jaf cu legea în mână

Leasing-ul la maşini, jaf cu legea în mână
25 Ianuarie 2010

Aţi achiziţionat o maşină în leasing? Dacă vi se fură sau este distrusă rămâneţi nu numai fără maşină şi banii pe care i-aţi dat până la momentul producerii evenimentului, dar s-ar putea să mai fiţi obligat să plătiţi în continuare şi ratele până la expirarea contractului.
Legea leasing-ului, promovată de parlamentari cu interese directe în această afacere, este croită astfel încât cel care apelează la această modalitate de a achiziţiona un autoturism poate ajunge în faliment sau la închisoarea datornicilor.
Potrivit art. 15 din capitolul IV din această lege, „Răspunderea părţilor”, „în cazul în care utilizatorul nu execută obligaţia de plată a ratei de leasing timp de două luni consecutive, finanţatorul are dreptul de a rezilia contractul de leasing, iar utilizatorul este obligat SĂ RESTITUIE BUNUL, SĂ PLĂTEASCĂ RATELE SCADENTE, cu daune interese, dacă în contract nu se prevede altfel”. Şi în contract nu se prevede niciodată altfel.
Cum se comportă firmele de leasing cu clienţii de maşini mai ieftine (Logan, Chevrolet) ne-a spus avocatul unei firme de asigurări, Constantin Lupaşcu. Potrivit acestuia, anul trecut a avut circa 12 cazuri în care autoturisme Chevrolet Aveo achiziţionate în leasing s-au răsturnat, au suferit daună totală, firma de asigurări a despăgubit firma de leasing, iar cei care le cumpăraseră au plătit mai departe ratele.
„Utilizatorul primeşte ceva doar dacă redevenţele (ratele) care mai sunt de plătit până la finalul contractului sunt mai puţin ca valoare decât valoarea despăgubirii. Altfel, poţi să aduci bani de acasă, dacă valoarea despăgubirii este mai mică decât ratele care mai sunt de plătit”, a spus avocatul.
Spre exemplu, într-un contract al uneia dintre cele mai importante firme de leasing din ţară se specifică faptul că în caz de daună totală sau de furt, utilizatorul nu primeşte nimic, indiferent câte rate mai are de achitat.
Aceeaşi situaţie este valabilă şi dacă maşina în leasing este furată. Asigurarea CASCO este achitată de utilizator, dar despăgubită este firma de leasing, în calitate de proprietar al autoturismului, şi dacă acesta este furat sau distrus la începutul derulării contractului, utilizatorul este obligat să plătească în continuare până la acoperirea diferenţei de valoare.
„Eu nu recomand leasing-ul pentru că nu ai proprietate efectivă asupra maşinii. În plus, utilizatorul nu ştie niciodată cum sunt defalcate aceste rate în componente. De exemplu, el poate plăti în continuare CASCO pentru un autoturism distrus sau furat pentru că nu ştie din ce e compusă rata pe care firma îi cere s-o plătească în continuare. Sunt firme în judeţul Suceava care au ajuns în faliment din cauza ratelor la leasing. La contract nu poţi renunţa, iar dacă nu mai ai bani de rate rămâi fără maşină şi eşti obligat să plăteşti şi despăgubiri. Ceea ce fac aceste firme nu e leasing. Este o afacere pornită din Bucureşti, aici, în teritoriu, sunt doar nişte roboţei care administrează date”, a mai spus avocatul Lupaşcu.
sursa http://www.financiarul.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one