Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
În Evanghelia după Ioan, citim cum Iisus spune: "Lucraţi, nu pentru mîncarea cea pieritoare, ci pentru mîncarea ce rămîne spre viaţa veşnică şi pe care o va da vouă Fiul Omului".

Iisus foloseşte comparaţia cu hrana pentru a face să se înţeleagă ce aduce el omenirii. Sînt două feluri de viaţă şi două feluri de hrană: hrana pentru trup, care dă o "viaţă muritoare"... şi hrana pentru suflet, venită din cer, care dă "viaţa veşnică".

Creat de Dumnezeu şi făcut pentru Dumnezeu, omului îi este foame şi sete de Dumnezeu. Nimic în afară de Dumnezeu nu‑l poate satisface pe deplin. Toate felurile de hrană pămîntească lasă fiinţa umană nesăturată. Iisus nu ne invită să dispreţuim "pîinea de toate zilele", ci să dorim şi "pîinea vieţii veşnice".

Iisus nu ne cere să devenim leneşi în "munca" necesară pentru viaţa cetăţii umane însă ar vrea să "lucrăm" cu aceeaşi ardoare pentru a căuta o viaţă care nu va fi muritoare! Spre deosebire de Buddha, Iisus nu invită să suprimăm dorinţele noastre, ci, dimpotrivă, să le amplificăm; nu vă mulţumiţi să doriţi fărîma de viaţă trecătoare, care este a voastră în mod natural, ci mergeţi pînă acolo încît să doriţi o viaţă veşnică şi faceţi ce trebuie pentru aceasta, ca să o trăiţi încă de pe acum!

Preot Cornel Cadar
sursa http://www.evenimentul.ro/
 

De prin presa adunate ( da clik meniu) - 16 - AUGUST - 2010 ARHIVA-CONTINUARE PE - www.selectiipresa1marian.webgarden.ro

 
 

Diferentele dintre anvelopele de vara si cele de iarna

Diferentele dintre anvelopele de vara si cele de iarna

esi am intrat in luna februarie si iarna ar fi trebuit sa-si ia ramas bun, Romania pare sa nu mai scape de ger si ninsoare. Stim ca zapada este bucuria celor mici, insa nu putem spune acelasi lucru despre adulti, mai ales despre cei din spatele volanului. Ninsorile de anul acesta le-a dat batai mari de cap soferilor din toata tara, insa multi dintre ei au recunoscut ca masinile lor sunt echipate cu anvelope de vara, adica neadecvat pentru acest sezon.

Vara sau Iarna?

Sa conduci autovehiculul in zone cu diferente de temperaturi este un lucru ce afecteaza in mod cert starea generala a acestuia, in special in cazul pneurilor. Unele cauciucuri sunt create special pentru anotimpul calduros, atunci cand asfaltul este fierbinte, in timp pentru sezonul rece gasim cauciucuri speciale. In urmatoarele randuri vom discuta despre diferentele dintre anvelopele de iarna si anvelopele de vara.

Anvelope de vara

Cauciucul poate avea diferite efecte atunci cand intra in contact cu un sol cald. Anvelopele de vara sunt compuse dintr-un cauciuc mai moale si mai elastic fata de cele de iarna si sunt special create pentru a fi utilizate la temperaturi mai mari de 7 grade celsius. Au un comportament bun pe asfaltul uscat sau umed datorita vascozitatii din compus, dar nu sunt recomandate pe carosabilul acoperit cu zapada sau gheata. Sunt capabile sa reziste la temperaturile ridicate din perioada verii si devin foarte rigide la temperaturi scazute, lucru ce afecteaza simtitor aderenta.

Aceste cauciucuri vin deasemenea cu design special al santurilor care ofera o tractiune mai buna in zilele ploioase. Desi aceste cauciucuri, prin flexibilitatea lor, ofera o manuire mai usoara si mai placuta a volanului, sunt usor de tocit. Asa ca pregateste-te sa arunci mai repede un set de anvelope de vara decat unul de iarna sau all season.

Anvelope de iarna

Exact asa cum sugereaza si numele, aceste cauciucuri sunt create pentru fi utilizate cu usurinta la temperaturi mai mici de 7 grade celsius. Aceste cauciucuri au un model specific incrustat. Santurile mici se intersecteaza cu altele mai mari, avand ca efect impingerea in exterior a zapezii, sau a apei. Materialul este mai gros decat de obicei si este confectionat dintr-un compus pe baza de siliciu.

Datorita componentelor care isi pastreaza proprietatile la temperaturi scazute si a crestaturilor multiple de pe banda de rulare, aceste anvelope au o aderenta mai mare pe zapada sau gheata. Anvelopele de iarna tind sa fie putin mai zgomotoase decat cele de vara, dar unele modele mai noi par sa fi inlaturat si aceasta problema.

All Season

Pentru cei nehotarati sau care nu vor sa schimbe anvelopele de doua ori pe an, exista si tipul de anvelope all season. Aceste cauciucuri sunt special create pentru a fi utilizate pe parcursul intregului an, pe toate anotimpurile, in toate conditiile. Imbina calitatile anvelopelor de vara si ale celor de iarna, dar in conditii extreme este, anvelopele all season sunt inferioare celor de vara pe uscat sau celor de iarna pe zapada.

Preturi

Pretul unei anvelope poate varia in functie de producator, dimensiuni, profil sau anotimp. Pentru o masina medie, pretul unei anvelope de iarna porneste de la 100 – 120 lei, insa poate ajunge si pana la 500 – 600 lei. Cele mai costisitoare sunt insa anvelopele destinate SUV-urilor, care pot depasi suma de 10.000 lei pe set.

Sfaturi

• Asigurati-va ca toate cele patru anvelope sunt identice. Combinarea lor va influenta stabilitatea autovehiculului.

• Fara cauciucuri adecvate riscati derapaje necontrolate, stabilitate redusa si eficienta scazuta la franare.

• Iarna este esential sa verificati presiunea din anvelope. La fiecare scadere de temperatura, cu cinci grade celsius, cauciucul pierde aproape 500g de aer.

• Anvelopele de iarna au limitari de viteza. Pentru cauciucurile cu codul Q, viteza maxima recomandata este de 160 km/h, pentru cele de cod T, viteza maxima este de 190km/h, iar cele de cod H au limita de 210 km/h.


sursa http://masini.acasa.ro/
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one